چگونه فایل‌ها را به صورت امن به اشتراک بگذاریم؟


 بازدید: 2.4k
 تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد، ۱۳۹۷، ۵:۱۸ ب.ظ
چگونه فایل‌ها را به صورت امن به اشتراک بگذاریم؟

به اشتراک گذاری و انتقال فایل‌ها به بخشی عادی از زندگی ما تبدیل شده است. هر چه سرعت اینترنت بیشتر می شود، فایل‌های بزرگتری را می توانیم به اشتراک بگذاریم. ولی برای این کار نیاز به سرویسی داریم که هم انتقال را سریع‌تر کند و هم از امنیت بالایی برخوردار باشد. در این مقاله با چنین سرویس هایی برای افزایش امنیت فضای وب آشنا خواهیم شد.

استفاده از Dropbox

با استفاده از دراپ باکس هم می توان فایل‌های حجیم را ذخیره کرد و هم آنها را به اشتراک گذاشت. روی فایلی که می خواهید به اشتراک بگذارید راست کلیک کنید و copy Dropbox link را انتخاب کنید. حالا شما لینکی دارید که با ارسال آن به دیگران می توانید فایل ذخیره شده را به اشتراک گذارید. همچنین می توان در همین محیط آدرس ایمیل فردی را وارد کرد و فایل را برای او ارسال کرد.

استفاده از WeTransfer

وی ترنسفر سرویسی است که با استفاده از آن می توانید فایل هایی تا حجم 2 گیگابایت را رایگان ارسال کنید.
برای استفاده از WeTransfer وارد سایت آن شوید. در سمت چپ صفحه، یک پنل سفید کوچک خواهید دید. ایمیل خودتان را وارد کنید، و سپس دکمه transfer را بزنید. شما یک ایمیل دریافت می کنید که انتقال شروع شده است. بعد از این که انتقال فایل کامل شد ایمیلی حاوی لینک دانلود فایل ارسال خواهد شد. البته دقت کنید که این لینک بعد از مدتی منقضی خواهد شد.

استفاده از 7-Zip

7-Zip یک نرم افزار متن باز فشرده کننده است که کار اشتراک گذاری فایل را نیز انجام می دهد. برای استفاده آن را از وب سایت خودش دانلود کنید، نصب و باز کنید و فایل‌های مورد نظر را انتخاب کنید. روی آنها راست کلیک کرده گزینه Go to 7-Zip و سپس Add to Archive را انتخاب کنید. در پنجره ای که باز می شود یک پسورد برای فایل‌ها انتخاب کنید و OK را بزنید. سپس با یک ایمیل فایل را انتقال دهید. ولی پیشنهاد می کنیم برای بالا بردن امنیت اینترنتی پسورد را در همان ایمیل نفرستید. در ایمیل دیگری با یک فایل تکست بفرستید یا کلا به شیوه دیگری پسورد را اطلاع دهید.



به دوستان خود بگوئید: