نحوه اسکن و پاک کردن ویروس در نود 32


 بازدید: 941
 تاریخ انتشار: ۹ تیر، ۱۴۰۱، ۳:۰۲ ب.ظ
نحوه اسکن و پاک کردن ویروس در نود 32

اسکن کردن در آنتی ویروس قسمت مهمی از راه حل آنتی ویروس شماست. برای انجام اسکن پرونده ها و پوشه ها در کامپیوتر شما استفاده می شود. از نظر امنیتی ، ضروری است که اسکن های کامپیوتری  به عنوان بخشی از اقدامات امنیتی معمول ، نه فقط در موارد مشکوک به ویروس، انجام شود. ما به شما توصیه می کنیم که به طور منظم اسکن های عمیق( in-depth ) سیستم خود را انجام دهید تا ویروس هایی را که هنگام رایت بر روی دیسک توسط سیستم حفاظت از فایل Real-time ضبط نمی شوند ، شناسایی کنید. این امر می تواند در صورتی اتفاق بیفتد که در آن زمان محافظت از سیستم پرونده فایل Real-time غیرفعال شده باشد ، موتور تشخیص منسوخ شده باشد یا پرونده هنگام ذخیره شدن در دیسک به عنوان ویروس شناسایی نشود.

دو نوع اسکن کامپیوتر یا Computer scan در دسترس است!

Scan your computer: بدون نیاز به تعیین پارامترهای اسکن ، به سرعت سیستم را اسکن می کند.
Custom scan که در زی آن نوشته شده Advanced scans :  به شما امکان می دهد از میان پروفایل های اسکن از پیش تعیین شده که برای هدف قرار دادن مکان های خاص طراحی شده اند ، و همچنین اهداف اسکن خاص را انتخاب کنید.
برای اطلاعات بیشتر برای اسکن پیشرفته می توانید آموزش اسکن پیشرفته در نود 32 را بخوانید.
برای اطلاعات بیشتر در مورد روند اسکن ، به پیشرفت اسکن مراجعه کنید.

Scan your computer

به شما امکان می دهد. به سرعت کامپیوتر خود را اسکن کنید و پرونده های آلوده را بدون نیاز به مداخله کاربر تمیز کنید. مزیتScan your computer  کار با آن آسان است و نیازی به پیکربندی اسکن دقیق ندارد. این اسکن تمام پرونده های موجود در درایو های محلی را بررسی می کند و نفوذهای شناسایی شده را به طور خودکار پاک یا قرنطینه می کند. سطح تمیز کردن به طور خودکار روی مقدار پیش فرض تنظیم می شود. برای اطلاعات بیشتر در مورد انواع تمیز کردن ، به تمیز کردن مراجعه کنید .
همچنین می توانید با استفاده از Drag and drop scan (کشیدن و رها کردن )  ، یک فایل یا پوشه را اسکن کنید و با کلیک بر روی پرونده یا پوشه ، نشانگر ماوس را به مکان مشخص شده منتقل کنید و دکمه ماوس را فشار دهید و سپس آن را رها کنید. پس از آن ، برنامه به پیش زمینه منتقل می شود.

Custom scan

به شما امکان می دهد پارامترهای اسکن مانند اهداف اسکن و روش های اسکن را تعیین کنید. مزیت اسکن سفارشی توانایی پیکربندی دقیق پارامترها را دارد. برای تنظیم پارامترها روی چرخ دنده کلیک کنید. تنظیمات را می توان در پروفایل های اسکن تعریف شده توسط کاربر ذخیره کرد ، که اگر اسکن به طور مکرر با همان پارامترها انجام شود ، می تواند مفید باشد.

Removable media scan

مشابه کامپیوتر اسکن- به سرعت اسکن دستگاه هایی که به USB و دیسک نوری متصل می شوند مناسب است (مانند CD / DVD / فلش ممموری ) . این مورد هنگامی مفید است که یک درایو فلش USB را به کامپیوتر متصل می کنید و می خواهید محتوای آن را از نظر بدافزار و سایر تهدیدات احتمالی اسکن کنید. این نوع اسکن را می توان با کلیک بر روی Custom scan ، انتخاب Removable media از فهرست کشویی اسکن اهداف و کلیک روی اسکن نیز شروع کرد.

Repeat last scan

به شما امکان می دهد اسکن قبلاً انجام شده را با استفاده از همان تنظیماتی که با آن اجرا شده است به سرعت اجرا کنید.

در صورت لزوم می توانید No action ، Shutdown ، Reboot یا Reboot را از Action بعد از منوی کشویی اسکن انتخاب کنید. با انتخاب هر یک به کامپیوتر دستور میدهید که پس از انجام چه عملیاتی اسکن انجام شود برای مثال شما اگر گزینه shutdown را انتخاب کنید. پس از دستور خاموش کردن کامپیوتر یک زمان سنج از ثانیه 30 به پایین به صورت معکوس حرکت می کند و پس از آن اسکن آنتی ویروس فعال شده و پس اسکن کردن کامل کامپیوتر شما خاموش می شود


به دوستان خود بگوئید: