سندباکس، محیطی برای بررسی نرم افزارها و درایوهای خارجی مشکوک


 بازدید: 3.4k
 تاریخ انتشار: ۲۱ اردیبهشت، ۱۳۹۷، ۷:۵۷ ب.ظ
سندباکس، محیطی برای بررسی نرم افزارها و درایوهای خارجی مشکوک
اگر به نرم افزار یا اپلیکیشنی شک دارید و فکر می‌کنید ممکن است به سیستم شما صدمه بزند اول آن را روی سندباکس نصب کنید. البته سندباکس فقط برای نرم افزارها نیست، اگر فلش مشکوکی دارید که دوست دارید اول بررسی و سپس باز شود و یا مایل هستید فایلی را قبل از دانلود از لحاظ امنیتی بررسی کنید، سندباکس گزینه مناسبی است. تمام این احتیاط‌ها باعث افزایش امنیت سیستم کامپیوتری، لب تاپ یا گوشی موبایل شما خواهد شد.

یک Sandbox یک محیط مجازی جدا از باقی سیستم شما است جایی که می‌توانید نرم افزار نصب کنید، باز کنید و از هر چیزی که به آن شک دارید استفاده کنید.
چند گزینه خوب برای نرم افزار سندباکس موجود است شامل BufferZone، Sandboxie و SHADE Sandbox. در اینجا بیشتر در مورد Sandboxie توضیح داده خواهد شد.

نحوه نصب اپلیکیشن‌ها در Sandboxie

•به وب سایت Sandboxie بروید و آخرین ورژن آن را دانلود کنید.
•وقتی سندبوکسی را نصب کردید آن را روی دسکتاپ و همچنین در نوار وظیفه پایین سمت راست مشاهده می‌کنید.
•آن را باز کنید و مسیر زیر را بروید :
Sandbox > DefaultBox > Run Sandboxed > Run Web Browser



•مرورگر وبی که باز می‌شود در میان سندبوکسی اجرا می‌شود. شما می‌توانید وارد صفحه سایت مورد نظر شوید و اگر دور آن نوار زرد ظاهر شد به این معنی است که می‌توانید از سندبوکسی استفاده کنید.
•اکنون شما می‌توانید برنامه‌ای را از این مرورگر دانلود کنید و نصب کرده و آن را باز و بررسی کنید با طی کردن مسیر زیر:
Sandbox > DefaultBox > Run Sandboxed > Run Any Program
اگر هر تغییری اتفاق افتاد که مطلوب شما نبود یا چیز مشکوکی دیدید، می‌توانید فرآیند را متوقف کرده و آن را حذف کنید، این روی سیستم شما تاثیری نخواهد گذاشت.




به دوستان خود بگوئید: