چگونگی حفاظت از نقص‌های ایمنی CPU


 بازدید: 3.8k
 تاریخ انتشار: ۳۱ تیر، ۱۳۹۷، ۵:۱۴ ب.ظ
چگونگی حفاظت از نقص‌های ایمنی CPU
Meltdown و Spectre دو آسیب امنیتی عمده هستند که در 3 ژانویه 2018 توسط کارشناسان کامپیوتر اعلام شده اند. طبق گزارش تحقیقاتی Google Project Zero، این نقص ها بر روی ریزپردازنده ها در اکثر رایانه های جهان، از جمله دستگاه های تلفن همراه و شبکه های ابری، تاثیر می گذارند و می توانند هکرها را قادر به دسترسی به تمام محتویات حافظه کامپیوتر کنند.
خبر خوب این است که محصولات آنتی ویروس شرکت ESET قادر به اسکن این فایل های مخرب است، هر چند موارد زیر نیز باید رعایت شوند.

نکات امنیتی اعلام شده از طرف ESET

•مطمئن شوید مرورگر شما بروزرسانی شده است. چرا که موزیلا اعلام کرده است فایرفاکس 57 به این نقص ایمنی خواهد پرداخت. همچنین گوگل اعلام کرده است کروم 64 مجهز به ویژگی های امنیتی بهتری خواهد بود.

•سیستم عامل ویندوز خود را در صورت امکان برزو رسانی کنید.

•آنتی ویروس سیستم خود را بروز رسانی کنید. محصولات خانگی ESET برای حفاظت در برابر چنین حملاتی نود32، اینترنت سکیوریتی و اسمارت سکیوریتی پریمیوم هستند. همچنین ESET دارای چند آنتی ویروس مخصوص کسب و کار و تجارت است که آنها نیز باید بروز رسانی شوند، مثل آنتی ویروس Endpoint، اندپوینت سکیوریتی، امنیت فایل و میل (File and Mail Security) و مجازی سازی امنیت.
•مشتری های هر آنتی ویروسی از جمله آنتی ویروس های ESET باید هر چند وقت یک بار توصیه های آنلاین شرکت مذکور و مقالات آن را مطالعه کنند تا با تهدیدات امنیتی جدید و بروز رسانی های لازم آشنا شوند. شرکت های معتبر تولید کننده آنتی ویروس بطور مرتب و بسته به آخرین تهدیدات سایبری ایجاد شده محصولات خود را ارتقا داده و بروز رسانی می کنند.
•اگر شما از یک سرور ابری استفاده می کنید یا وب سایت دارید از فراهم کننده هاست خود بپرسید چه تمهدیداتی را برای اجتناب از خطراتی مثل Meltdown در نظر گرفته اند.



به دوستان خود بگوئید: