روش هایی ساده برای پیشگیری از سرقت هویت


 بازدید: 2.3k
 تاریخ انتشار: ۲۲ تیر، ۱۳۹۷، ۱۲:۳۳ ب.ظ
روش هایی ساده برای پیشگیری از سرقت هویت

تکنولوژی اطلاعات با همه جذابیت هایی که دارد از نقاط ضعف مهمی نیز برخوردار است. شما این روزها می‌توانید به جای ایستادن در صف بانک، بسیاری از کارهای بانکی را با کامپیوتر و موبایل انجام دهید. اما تهدیدات سایبری را دست کم نگیرید. هکرها و سارقین حرفه‌ای اینترنتی قادر به دزدیدن اطلاعات شما هستند! این تهدیدات اینترنتی می‌توانند از طریق سرقت اطلاعات حساب بانکی شما و انتقال پول از حساب شما به حسابی دیگر یا در بیشتر موارد خرید کردن با پول شما صورت بگیرند. بر اساس گزارش اداره آمار دادگستری فدرال آمریکا، فقط بیش از 17 میلیون نفر در سال 2014 قربانی سرقت هویت شدند. با گسترش استفاده از اینترنت در ایران، دامنه این تهدیدات سایبری در ایران نیز بیشتر خواهد شد.

روش های حفاظت از اطلاعات بانکی

1-از رمز عبور بسیار قوی برای کارهای بانکی استفاده کنید. رمز عبور تمام حساب ها را هر چند وقت یک بار تغییر دهید.
2-در مورد ایمیل‌ها بسیار دقیق باشید، آنها یکی از بهترین ابزارهای تهدیدات سایبری هستند. اگر لینک خریدی از طریق ایمیل به دست شما رسید و دوست داشتید آن را باز کنید، بیشتر سعی کنید از طریق سایت اصلی به آن صفحه دست پیدا کنید نه ایمیل چون ممکن است یک سایت جعلی طراحی شده باشد. تا حد ممکن پیوست شده‌های ایمیل‌های ناشناس را باز نکنید. اگر شما درخواست تغییر رمز عبور نداده اید به هیچ عنوان لینک‌های موجود در ایمیل هایی را که از شما می خواهند رمز عبور خود را تغییر دهید باز نکنید.
3-بروز رسانی سیستم عامل و نرم افزارها فقط برای امکانات بیشتر نیست. سیستم عامل و نرم افزارهای قدیمی حفرات بیشتری برای دچار شدن به تهدیدات سایبری دارند، پس سیستم عامل گوشی موبایل، کامپیوتر و اپلیکیشن های خود را بروزرسانی کنید. بخصوص آنتی ویروس ویندوز و آنتی ویروس های موبایل را حتما بروزرسانی کنید. از ویندوز XP برای عملیات بانکی استفاده نکنید، مایکروسافت از سال 2014 به بعد دیگر از آن پشتیبانی نمی‌کند.
4-اگر گوشی یا موبایل خود را می فروشید یا به کسی می‌دهید، اطلاعات آن را با کمک یک فرد متخصص پاک کنید. تهدیدات امنیتی از طریق اطلاعات حفظ شده در فضاهای سخت افزاری به راحتی می توانند صورت بگیرند.



به دوستان خود بگوئید: