امتیاز ۹۷ DXOMark به می میکس 2 اس شیائومی


 بازدید: 2.4k
 تاریخ انتشار: ۱۶ فروردین، ۱۳۹۷، ۲:۱۳ ب.ظ
امتیاز ۹۷ DXOMark به می میکس 2 اس شیائومی
شیائومی ساعاتی پیش نسل جدید گوشی‌ هوشمند پرچم‌دارش را با نام می میکس ۲ اس رونمایی کرد که مشخصات سخت‌افزاری نظیر سایر پرچم‌داران بازار دارد. لی جون، مدیرعامل و مؤسس شیائومی، در جریان رونمایی از می میکس ۲ اس به این نکته اشاره کرد که امتیاز DxOMark گوشی جدید شیائومی ۹۷ است. با توجه به اینکه گوشی‌های شیائومی معمولا از وجود دوربینی با عملکرد ضعیف بهره می‌بردند، کسب این امتیاز را باید دستاورد بزرگی برای کمپانی چینی خواند.

می‌میکس ۲ اس از وجود تراشه‌ی اسنپدراگون ۸۴۵ با فرکانس پردازشی ۲.۸ گیگاهرتزی در کنار حافظه‌ی رم ۸ گیگابایتی برای نسخه‌ی ۲۵۶ گیگابایتی بهره می‌برد. این گوشی به دوربین دوگانه در پنل پشتی مجهز شده که شامل یک سنسور ۱/۲.۶ اینچی مجهز به لنز ۲۶ میلی‌متری واید و لرزش‌گیر اپتیکال است. دوربین دوم از وجود سنسور ۱/۳.۴ اینچی مجهز به لنز ۴۶ میلی‌متری تله‌فوتو بهره می‌برد؛ در دوربین دوم خبری از لرزش‌گیر اپتیکال نیست. از دیگر ویژگی‌های دوربین می میکس ۲ اس باید به بهره‌گیری از فوکوس خودکار با تشخیص فاز اشاره کرد.

ساعت های شیائومی

همانطور که اشاره کردیم، می‌ میکس ۲ اس موفق شده است در آزمایش‌های DxOMark امتیاز ۹۷ کسب کند که از این نظر، در میان بهترین گزینه‌های موجود نظیر محصولات سامسونگ، اپل و گوگل قرار گرفته است. عملکرد درخشان می میکس ۲ در ثبت تصاویر حائز اهمیت است. این گوشی موفق شده است امتیاز بسیار خوب ۱۰۱ را در آزمایش‌های مربوط به ثبت تصویر کسب کند. امتیاز ۱۰۱ برای می میکس ۲ اس را باید به معنای برابری عملکرد آن با آیفون ۱۰ اپل دانست که همین امتیاز را کسب کرده است؛ حال آنکه گلکسی اس ۹ سامسونگ موفق شده با امتیاز ۱۰۴ عملکرد بهتری برای ثبت تصاویر به دست بیاورد. می میکس ۲ اس در محیط‌هایی با نور کم قادر است تصاویری باکیفیتی ثبت کنند و نویز نور نیز به‌خوبی در تصاویر گرفته‌شده در محیط‌های پرنور، توسط می میکس ۲ اس پردازش می‌شود.

از دیگر ویژگی‌هایی که دوربین می میکس ۲ اس از آن بهره می‌برد، اکسپوژر و پردازش باکیفیت رنگ‌ها است؛ حال آنکه در مورد داینامیک رنج، می میکس ۲ اس نمی‌تواند عملکردی همپای بهترین‌های بازار داشته باشد. کنترل زوم و بوکه در کنار عملکرد خوب HDR را باید از دیگر ویژگی‌های خوب می میکس ۲ اس خواند. می میکس ۲ اس از نظر عملکرد ویدیو نیز موفق شده است امتیاز ۸۸ دریافت کند. هرچند این امتیاز چندان بالا نیست؛ اما عملکرد شیائومی قابل قبول است.


به دوستان خود بگوئید: