Windows Defender Offline چیست؟


 بازدید: 4.7k
 تاریخ انتشار: ۵ اردیبهشت، ۱۳۹۷، ۲:۴۶ ب.ظ
Windows Defender Offline  چیست؟

Windows Defender آنتی ویروسی است که در ورژن‌های جدید ویندوز درون سازی شده است و از آغاز همراه با سیستم عامل نصب می‌شود. شاید فکر کنید Windows Defender Offline  اجرای همان ویندوز دفندر به صورت آفلاین است، ولی نه همان است و نه فعال کردن آن از طریق ویندوز دفندر معمولی در دسترس است. در واقع کلمه آفلاین در اینجا هر چند به معنی عدم اتصال به اینترنت است ولی بیشتر به این دلیل استفاده شده که در حالت restart ویروس ها را از بین می برد. شاید نام ویندوز دفندر آفلاین را در حین کار با Windows Defender دیده باشید، چرا که این آنتی ویروس شرکت مایکروسافت اگر خودش قادر به پاک کردن ویروسی نباشد پیغام می‌دهد که Windows Defender Offline  را دانلود و نصب کنید.

دلیل موثر بودن عملکرد Windows Defender Offline 

وقتی ویندوز در حال اجرا است، بدافزارها نیز در پس زمینه ویندوز در حال اجرا هستند و گاهی حذف آنها چون در حال عملیات هستند مشکل‌تر است. حتی گاهی ویروس ها به عمق ویندوز نفوذ می‌کنند و کار حذف و نابود کردن آنها به این سادگی نیست. اما اگر اسکن کردن مستقل از ویندوز و در واقع خارج از محیط ویندوز انجام شود، شناسایی و حذف بدافزارها راحت‌تر خواهد بود.

روش نصب Windows Defender Offline 

اگر ویندوز 10 شما آپدیت است باید ابتدا به قسمت Settings سپس به بخش Update & Security و بعد به بخش Windows Defender بروید. با حرکت موس صفحه را پایین ببرید و سپس بخش Windows Defender Offline را انتخاب کنید. در این بخش گزینه Scan Offline را انتخاب نمایید.



بعد این کار، سیستم شما به صورت خودکار restart شده و به اسکن کردن و پیدا کردن بدافزارها مشغول می‌شود. اگر بدافزاری شناسایی نشد سیستم بعد از ری استارت به صورت خودکار مجددا راه‌اندازی می‌شود. ولی اگر فایل مشکوکی شناسایی شد پیغامی برای شما به نمایش در می آید مبتنی بر اینکه به رابط کاربری ویندوز دیفندر آفلاین رفته و بدافزار مذکور را پاک نمایید.
برای نصب Windows Defender Offline   بر روی ورژن‌های قبلی ویندوز، باید آن را بعد از دانلود کردن بر روی یک فلش یا دیسک بوتیبل بریزید و سپس آن را بر روی سیستم بوت نمایید. روش اجرا و پیدا کردن ویروس مانند ویندوز 10 خواهد بود. برای احتیاط، دانلود و ریختن فایل آنتی ویروس بر روی دیسک یا فلش بوتیبل را با یک سیستم عامل مطمئن و پاک انجام دهید. رابط کاربری ویندوز دفندر آفلاین برای تمام نسخه های ویندوز مشابه یکدیگر است.



به دوستان خود بگوئید: