به اشتراک گذاری ایمن عکس‌ها در مسافرت‌های تابستانی


 بازدید: 2.8k
 تاریخ انتشار: ۳۱ تیر، ۱۳۹۷، ۵:۰۳ ب.ظ
به اشتراک گذاری ایمن عکس‌ها در مسافرت‌های تابستانی
به اشتراک گذاری عکس ها و فیلم‌ها با اعضای فامیل و دوستان به جزئی عادی از مسافرت های تابستانی سال‌های اخیر تبدیل شده است. این یک راه عالی برای به اشتراک گذاری خاطرات است. گاهی برای به اشتراک گذاری عکس‌ها از درایو USB یا همان فلش و کارت دوربین استفاده می شود. شما واقعا نمی دانید فلش فردی که آن را به شما می‌دهد تا عکس های مسافرت را به او هم بدهید سالم است یا خیر، یا کارت دوربین دوست شما حاوی کد مخربی است یا نه. دقت کنید که قبل از مسافرت بر روی موبایل و لپ تاپ خود یک آنتی ویروس بسیار معتبر را نصب کنید تا اگر مجبور به اشتراک گذاری فیزیکی عکس و فایل شدید، حداقل ابزار امنیتی مناسب یعنی یک آنتی ویروس بروز رسانی شده و کارآمد را داشته باشید.
فلش درایوهای USB و سایر سخت افزارهای قابل جابجایی یکی از رایج ترین روش های انتشار بدافزار هستند. در حقیقت، در بعضی موارد، شما حتی مجبور نیستید درایو قابل حمل را باز کنید - به سادگی با وارد کردن آن و یا اتصال آن به کامپیوتر شما، دستگاه شما آلوده می شود. در اینجا چند نکته برای یادآوری وجود دارد:

نکات مهم برای کار با درایوهای قابل حمل

•درخواست دیگران برای اتصال فلش و ... به سیستم خود را محترمانه رد کنید و برای به اشتراک گذاری عکس ها راه دیگری را پیشنهاد دهید.
•در استفاده کردن از فلش‌هایی که به عنوان هدیه داده می شوند بسیار محتاط باشید، حتی شرکت‌های معتبر نیز گاهی فلش آلوده توزیع می کنند.
•حتما اگر مجبور هستید یک فلش و یا درایو خارجی را به سیستم خود متصل کنید، اطمینان حاصل کنید که سیستم شما حاوی یک آنتی ویروس خوب و بروز شده است.
از جمله آنتی ویروس های خوب برای اسکن فلش می توان به ESET Smart Security یا ESET Drive Security می توان اشاره کرد.



به دوستان خود بگوئید: