حفظ امنیت سایبری در بازی‌های آنلاین


 بازدید: 3.3k
 تاریخ انتشار: ۳۰ تیر، ۱۳۹۷، ۲:۳۹ ب.ظ
حفظ امنیت سایبری در بازی‌های آنلاین
بازی‌های ویدئویی جالب و جذاب هستند، چه برای کودکان و نوجوانان و چه برای بزرگسالان. وقتی این بازی‌ها به فضای آنلاین می آیند کودکان اغلب با رفتارها و یا محتوایی روبرو می شوند که مناسب سن آنها نیست و این خودش به نوعی بخطر افتادن امنیت سایبری کودک است.
برای اینکه بچه ها و نوجوانان از تهدیدات سایبری بازی‌های آنلاین محافظت کامل شوند و در عین حال، مهارت های مفیدی مانند کار گروهی و ارتباطات را توسعه دهند، نیازمند ترکیبی از خودکنترلی همراه با نرم افزار امنیتی بسیار معتبر هستیم. وقتی شما تمام کارهای لازم را برای حفظ امنیت سایبری کودک انجام می‌دهید، او می تواند از بازی آنلاین خودش لذت واقعی را دریافت کند. در این مقاله نکات خوبی برای حفظ امنیت سایبری فرزندان در دنیای گیم‌های آنلاین مطرح می شود.

درگیر شدن در بازی کودک

یک نظر سنجی در سال 2015 نشان داد که نیمی از والدین حداقل یک بار در هفته در بازی کودک گیم باز خود شریک می شوند. شاید برای یک نوجوان چندان خوشایند نباشد با والدین خود هم تیمی شود ولی سن گیم بازی کردن بسیار پایین آمده است و این کار در مورد حفظ امنیت سایبری کودکان کاملا ضروری است. درگیر شدن با بازی کودک باعث می شود به نوع بازی‌هایی که او انجام می دهد نظارت داشته باشید، بازی های نامناسب را مرور کنید و ارتباطات آنلاین او را زیر نظر داشته باشید.

مدیریت کردن خریدهای درون بازی

بسیاری از بازی ها خریدهای درون برنامه ای دارند. مثلا کودک ممکن است ببیند که دیگران برخی پلاگین‌ها و افزونه های بازی را می خرند و او هم تشویق شود که خرید انجام دهد. این کار براحتی امنیت سایبری را بخطر می اندازد. مهم است هر خرید با نظارت شما انجام شود و کنترل کاملی روی نحوه پرداخت داشته باشید. شاید شما فکر کنید براحتی می توانید اطلاعات حساب بانکی را از کودک دور نگه دارید ولی بسیاری از بازی ها بعد از اولین خرید اطلاعات را ذخیره می کنند.

از شبکه‌های اجتماعی در محیط بازی شناخت بدست آورید

شبکه های اجتماعی مربوط به بازی برای بسیاری از والدین در حد یک راز ناشناخته هستند. والدین باید آگاه باشند که خطرات شبکه های اجتماعی گیم‌های آنلاین دست کمی از خود بازی‌ها ندارد و امنیت سایبری کودک را تهدید می کند. از آنجا که کودک ممکن است در محیط آنلاین با هر کسی و از هر جای دنیا ارتباط برقرار کند بسیاری از موارد ممکن است با ادبیات مناسب سن خودش مواجه نشود.
با وجود اکثریت قریب به اتفاق بازیکنان آنلاین که یک انجمن بازی دوستانه و تعاونی را شکل می دهند، بسیاری از آنها نیز ممکن است از یک هویت کاذب استفاده کنند. به فرزند خود هشدار دهید تا هرگز اطلاعات شخصی را که می تواند او و یا مکان زندگی او را شناسایی کند، برملا نکند.

تعدادی قوانین بازی خانوادگی تعریف کنید

این قوانین شامل مواردی از جمله تنظیم محدودیت های زمانی و وقفه های منظم در بین بازی‌ها و همچنین اعلام این است که چه بازی هایی مجاز هستند و کدامیک از آنها نیستند. هم کودکان و هم نوجوانان باید از قوانین پیروی کنند، بنابراین ضروری است که شما نیز بحث کنید که چرا این قوانین مهم هستند. کودکی که با مفهوم امنیت سایبری آشنا می شود خودش موارد بسیاری را رعایت خواهد کرد.
شما به عنوان والدین در ابتدا باید خودتان از خطرات بازی‌های آنلاین مطلع شوید و سپس برای فرزند خود کاملا توضیح دهید که چرا یک بازی خاص برای او مناسب نیست یا موارد خاصی را باید رعایت کند.

ترجیحات بازی کودک را بشناسید

در هنگام راهنمایی کودک با ترجیحات و علایق او کامل آشنا شوید. برخی کودکان بازی های انفرادی را دوست دارند و بعضی از بازی‌های تیمی بیشتر لذت می برند. شما باید انواع ژانر بازی را بشناسید تا برای کودک یک بازی انتخاب کنید که هم به آن علاقه داشته باشد و هم برای او مناسب باشد. اگر کودک از انتخاب های شما راضی نباشد دست به کارهایی می‌زند که برای امنیت سایبری او خطرناک هستند.



به دوستان خود بگوئید: