سه نقطه ضعف مهم که امنیت سایبری را به خطر می اندازد


 بازدید: 2.9k
 تاریخ انتشار: ۳۰ تیر، ۱۳۹۷، ۲:۲۱ ب.ظ
سه نقطه ضعف مهم که امنیت سایبری را به خطر می اندازد
بسیاری از مردم از این واقعیت رنج می برند که فکر می کنند هک کامپیوتر و به خطر افتادن امنیت سایبری نیازمند برنامه نویسی پیشرفته‌ای است که انسان را یاد فیلم ماتریکس می اندازد. یک هکر معمولا هیچ زمانی را برای طراحی یک رابط گرافیکی هدر نمی دهد. آیا تا به حال به این فکر کرده اید که ممکن است در زمینه امنیت سایبری ضعیف باشید؟ در این مقاله با سه نقطه ضعف و نکته ای که ممکن است در مورد امنیت سایبری ندانید آشنا خواهید شد.

حمله بی رحمانه امنیتی

این حملات سعی می‌کنند تمام ترکیبات ممکن مربوط به رمز عبور را شناسایی کنند. این حملات اخیرا با تمایل مردم به تعریف رمز عبور ضعیف شدیدتر هم شده‌اند. طوری که اکثر تهدیدات سایبری به نوعی با رمز عبور در ارتباط است. الگوریتم های پیشرفته هکرها برای حدس زدن رمز عبور تقریبا تمام ترکیبات مربوط به حروف را در نظر می گیرند. به همین دلیل در پکیج های کامل آنتی ویروس های معتبر ابزار مدیریت رمز عبور هم وجود دارد که با آن می توان رمز عبوری طولانی و پیچیده تعریف کرد.

USB مخرب

وسایل USB می توانند براحتی سیستم‌های کامپیوتری را آلوده کنند. این یو اس بی می‌تواند یک کد مخرب را اجرا کند که می تواند هر چیزی را از یک کامپیوتر استخراج کند و یا همه چیز را پاک کند. پس قبل باز کردن هر فلش و USB حتما آن را با یک آنتی ویروس معتبر اسکن کنید.

فیشینگ

فیشینگ تلاشی است که یک هکر با جا زدن خود به عنوان یک سایت معتبر مثلا حتی یک بانک سعی می کند رمز بانکی و اطلاعات مهم شما را استخراج کند. این کار معمولا با طراحی صفحات جعلی انجام می شود. برای مثال، ایمیلی را از طرف بانک یا سایتی معتبر دریافت می کنید که از شما می خواهد تا آدرس خود را تایید کنید. برای حفظ امنیت سایبری خود، همیشه اول آدرس سایت را بخوبی چک کنید و حتی می توانید با وارد کردن اطلاعات جعلی یک بار امتحان کنید که آیا سایت متوجه می شود شما رمز عبور را غلط وارد کرده‌اید یا خیر.



به دوستان خود بگوئید: