امنیت سایبری برای افراد کهنسال


 بازدید: 3.3k
 تاریخ انتشار: ۳۰ تیر، ۱۳۹۷، ۲:۱۴ ب.ظ
امنیت سایبری برای افراد کهنسال
هر چه فناوری پیشرفت می‌کند هکرها نیز راه‌های بیشتری برای به خطر انداختن امنیت سایبری پیدا می کنند. متاسفانه بیشتر افراد نسبتا مسن فناوری را چیزی شکست ناپذیر می دانند چون از عواقب و نقطه ضعف‌های آن آگاه نیستند. به همین دلیل، افرادی که از سن و سال بیشتری برخوردار هستند معمولا یک گروه هدف مهم برای جرایم اینترنتی محسوب شده و امنیت سایبری آنها در معرض خطر قرار می گیرد. بنابراین اگر پدر و مادر شما از تهدیدات سایبری اطلاعاتی ندارند و به تازگی یک گوشی هوشمند خریده اند با خواندن مقاله زیر سطح آگاهی آنها را در مورد امنیت سایبری بالا ببرید.

بروز رسانی سیستم عامل

سیستم عامل های قدیمی هدف بهتری برای هکرها هستند. نفوذ به نسخه های جدید ویندوز و هر سیستم عامل دیگری سخت‌تر از قدیمی‌ها است چون نقاط ضعف برطرف شده است. در یک سیستم عامل بروز نشده، یک کد خرابکار می تواند در عرض 15 دقیقه رسوخ کرده و آن را آلوده کند.

نصب آنتی ویروس جدید

حتی اگر شما سیستم عامل دستگاه خود را بروز رسانی کنید باز هم آسیب پذیر است. یکی از مهمترین ویژگی ها برای حفظ امنیت سایبری در دنیای آنلاین داشتن یک فایروال مناسب است. فایروال‌ها در بیشتر پکیج‌های آنتی ویروس مناسب وجود دارند.

انتخاب رمز عبورهای قوی و به یاد ماندنی

شما در محیط آنلاین اینترنت رمز عبورهای بسیار مهمی دارید مثل رمز عبور بانکی یا رمز عبور شما در سایت های خرید. رمز عبور قوی ترکیبی از حروف، اعداد، نشانه ها و ... است. نباید حدس زدن رمز عبوری که انتخاب می کنید راحت باشد، الگوریتم های هک کننده با ایجاد هزاران ترکیب رمزهای عبور را حدس می زنند. انتخاب اعداد و حروف شبیه هم مثل عدد 5 در کنار حرف S به تقویت رمز عبور کمک می‌کند.

اجتناب از وسایل پیچیده

در دنیای بسیار رو به توسعه وسایل دیجیتال و فناوری اطلاعات، نباید خود را بابت اینکه با برخی وسایل بلد نیستید کار کنید سرزنش کنید. اگر کار کردن با گوشی یا کامپیوتر خاصی برای شما سخت است، حفظ امنیت سایبری شما نیز در آن سخت خواهد شد، پس وسیله مناسب تری را انتخاب کنید.



به دوستان خود بگوئید: