خطر باج افزارها برای گوشی های موبایل


 بازدید: 3.3k
 تاریخ انتشار: ۲ تیر، ۱۳۹۷، ۱۲:۴۹ ق.ظ
خطر باج افزارها برای گوشی های موبایل

باج افزارها نوعی بدافزار هستند که سیستم یا بخشی از آن را قفل کرده و برای باز کردن آن درخواست باج می کنند. باج افزارها یکی از مهمترین تهدیدات سایبری هستند که برای کامپیوترها شناخته شده می باشند ولی خیلی از افراد نمی دانند که باج افزار به گوشی موبایل نیز می‌تواند حمله کند. در این مقاله با بهترین روش های حفظ امنیت در گوشی همراه با رویکرد حفاظت در برابر باج افزار آشنا می شوید.

روش های مقابله با باج افزار برای گوشی همراه

شما داده های شخصی زیادی را روی گوشی خود دارید و چون نقل و انتقال پول انجام می دهید داده‌های بانکی نیز به نوعی بر روی آن ثبت می شود. بنابراین نکات امنیتی مربوط به گوشی موبایل را جدی بگیرید تا ضرر مالی و زمانی نکنید.
•انتخاب یکی از بهترین آنتی ویروس‌های موبایل بسیار مهم است. آنتی ویروس موبایل اینترنت سکیوریتی یکی از آنها است. یک نسخه آنتی ویروس پولی قابلیت های حفاظتی کاملی را برای گوشی شما به همراه می آورد. اگر پولی صرف خرید آنتی ویروس نمی کنید، حداقل یک نسخه رایگان آنتی ویروس موبایل را حتما نصب کنید.
•یک راه جالب برای افزایش سطح امنیت در گوشی همراه این است که برای اپلیکیشن‌های مهم خود رمزی جدا از رمز صفحه نمایش تعیین کنید. اگر از اپلیکیشن‌های مربوط به کارهایی مثل کارت به کارت کردن، انتقال موجودی، دیدن باقی مانده حساب، خرید شارژ اینترنت، خرید شارژ گوشی همراه، پرداخت قبوض و هر نوع اپلیکیشنی استفاده می کنید که به نوعی با اطلاعات بانکی شما سر و کار دارد حتما برای آن رمز جداگانه بگذارید.
•رمز عبور کاملا قوی برای گوشی تعیین کنید.
•روی لینک های ناشناس موجود در ایمیل‌ها و پیام‌ها کلیک نکنید. لینک‌ها یکی از بهترین راه‌های انتقال باج افزار هستند.
•از داده‌های خود پشتیبان بگیرید تا در صورت عملی بودن بعد از حمله باج افزار گوشی را ریست کنید و نگران از دست رفتن داده‌ها نباشید.



به دوستان خود بگوئید: