اصلی ترین نکات حفظ امنیت در گوشی همراه


 بازدید: 3.4k
 تاریخ انتشار: ۲ تیر، ۱۳۹۷، ۱۲:۴۸ ق.ظ
اصلی ترین نکات حفظ امنیت در گوشی همراه

گوشی‌های همراه مدرن چیزی شبیه یک کامپیوتر هستند و مثل یک کامپیوتر آسیب پذیر می باشند. شما با موبایل خود با دنیای خارج ارتباط برقرار می کنید و روی آنها نرم افزار نصب می کنید و همین دو عامل اصلی ایجاد خطر برای گوشی همراه است.

روش های حفظ امنیت در گوشی همراه

1-فقط به شبکه های وای فای مورد اعتماد متصل شوید. داده های ارسال شده بر روی هر ارتباطی که شما به طور کامل کنترلش نمی کنید به طور بالقوه می توانند به خطر بیفتند. اگر شما کاملا نیاز به دسترسی به وای فای در یک شبکه غیر قابل اعتماد دارید، توصیه می کنم با استفاده از یک شبکه اختصاصی مجازی (VPN) وصل شوید و همیشه برای اتصال به وب با تا حد امکان از HTTPS استفاده کنید.
2-اپلیکیشن‌ها را فقط از فروشگاه‌های معتبر دانلود کنید.
3-یک رمز عبور قوی تعریف کنید، ترکیب حروف کوچک، حروف بزرگ، اعداد، و کاراکترهای خاص، قدرت رمز گذاری کد را به طور نمادین افزایش می دهد. این اطمینان حاصل می کند که تمام اطلاعات شخصی و اطلاعات موجود در گوشی رمزگذاری شده و تقریبا غیرممکن است که کسی به آنها دسترسی پیدا کند.
4-در گوشی های آیفون با استفاده از آی کلود و در گوشی‌های سامسونگ با استفاده از قفل Re-Activation این امکان وجود دارد تا بتوان داده‌ها را از راه دور پاک کرد. با این حال ممکن است زمانی که شما این کار را انجام می‌دهید دیر باشد. به همین دلیل استفاده از رمز عبور قوی تاکید می شود.
5-یکی دیگر از دغدغه های امنیت در گوشی همراه بحث شنود مکالمات خصوصی است. در این خصوص باید از پیام رسان‌های امن استفاده کنید. به عنوان مثال، کاربران دستگاه‌های اپل، سرویس iMessage خود این شرکت را در اختیار دارند که رمزگذاری کاملی را (به غیر از فرستنده و گیرنده) برای پیام های ارسال شده به دیگر صاحبان محصولات شرکت ارائه می دهد.



به دوستان خود بگوئید: