نکات کلیدی برای حفظ بچه ها از تهدیدات سایبری


 بازدید: 3.3k
 تاریخ انتشار: ۲۶ تیر، ۱۳۹۷، ۱۲:۵۰ ق.ظ
نکات کلیدی برای حفظ بچه ها از تهدیدات سایبری

همانطور که فناوری اطلاعات رشد می کند، خطرات ناشی از آن نیز توسعه می یابد. کامپیوترها، تبلت‌ها، گوشی های هوشمند و ... روز به روز نازک‌تر، هوشمند تر و سریع‌تر می شوند. اما هکرها نیز راه‌های هوشمندانه‌تری را برای دستیابی به اطلاعات شما و اجرای تهدیدات سایبری پیدا می‌کنند. امروز بچه‌ها بسیار بیشتر از قبل به اینترنت دسترسی دارند. واقعیت این است زندگی کودکان امروز به گونه ای تغییر پیدا کرده است که نمی‌توان آنها را بطور کامل از این دسترسی دور نگه داشت. پس بعنوان والدین برای حفظ امنیت آنلاین کودک و پشتیبانی از او در برابر تهدیدات سایبری چه کاری باید انجام دهیم؟
مهمترین چیز این است که به طور آشکار درباره ایمنی آنلاین صحبت کنید. مکالمه و احتیاط بزرگترین ضمانتی است که شما در برابر تهدیدات سایبری دارید و اگرچه مهم است که صحبت کنید، راههایی وجود دارد که می توانید در برابر تهدیدات سایبری که ممکن است از طریق شکاف‌های امنیتی ایجاد شود، ایمن باشید. سایت آنتی ویروس مک کافی در مقاله ای به ذکر قابلیت هایی پرداخته است که در محصولات خود با هدف حفظ امنیت سایبری فرزندان گنجانده است.

قابلیت کنترل توسط والدین

صحبت کردن درباره تهدیدات سایبری مهم است ولی با وجود هکرهایی که بطور دائم روش‌های جدید را برای نفوذ به سیستم‌ها پیدا می کنند، داشتن یک فیلتر کننده سفارشی محتوا به شما اطمینان می دهد که اعضای خانواده شما آن مطالبی را می بینند که برای گروه سنی آنها مناسب است. چنین قابلیت تحت نام ویژگی Parental control تقریبا در تمام آنتی ویروس های معتبر و کامل امروزی وجود دارد.

فیلترهای جستجوی امن

هر ثانیه 40000 جستجو در گوگل انجام می شود و برخی عناوین و عبارات جستجو شده اصلا مناسب کودکان نیستند. کودک در هنگام نوشتن عبارات در بخش جستجوی گوگل بطور اتوماتیک با این عبارات نامناسب نیز روبرو می شود. ویژگی فیلتر جستجوی امن در آنتی ویروس‌های معتبر مک کافی از جمله اینترنت سکیوریتی باعث می شود فرزند شما فقط محتوای مناسب سن خودش را ببیند.

مدیریت زمان صفحه نمایش

تقریبا در تمام خانواده‌ها و در تمام دنیا وقتی والدین از کودک یا نوجوان خود می خواهند که دست از کار با کامپیوتر، تبلت یا گوشی بردارد با جواب های مشابهی روبرو می شوند: فقط 5 دقیقه بیشتر یا الان بلند می شوم. ولی در نهایت کودک چندین ساعت دیگر را با گوشی یا کامپیوتر خواهد گذراند. ابزار Screen-time management به شما این امکان را می دهد تا برنامه زمانبندی شده‌ای را برای استفاده از وسایل دیجیتال تهیه کنید. گوشی موبایل فرزند شما در خارج از آن زمان‌های مشخص قفل خواهد شد. به این ترتیب، شما می توانید کیفیت استفاده از وقت اعضای خانواده را مدیریت کنید. شاید حتی خود شما هم به چنین ابزاری احتیاج داشته باشید!

قفل فعالیت کودک

با کمک قفل فعالیت کودک اگر فرزند شما تلاش کرد به سایت‌های بلاک شده دسترسی پیدا کند یا در خارج زمان های تعیین شده با دستگاه کار کند شما مطلع خواهید شد.
طبیعت همیشه در حال تغییر دنیای دیجیتال به این معنی است که قربانی شدن شما در دنیای آنلاین بیشتر احتمال دارد تا زندگی واقعی. با این وجود حتی با حضور تهدیدات سایبری در حال افزایش، آگاهی از خطرات به معنی توانایی شما برای حفظ خود و خانواده خود از طریق اینترنت است. گفتگو در مورد ایمنی آنلاین و وجود تهدیدات سایبری، همراه با داشتن آنتی ویروس قوی و ابزار کنترل توسط والدین، به شما اجازه می دهد از خطرات جلوگیری کنید و از مزایای دنیای آنلاین لذت ببرید.



به دوستان خود بگوئید: