9 نکته برای حفظ امنیت سایبری در گوشی همراه


 بازدید: 3.4k
 تاریخ انتشار: ۲ تیر، ۱۳۹۷، ۱۲:۴۷ ق.ظ
9 نکته برای حفظ امنیت سایبری در گوشی همراه
استفاده از گوشی های هوشمند بسیار زیاد شده است بنابراین اهمیت دادن به امنیت سایبری در گوشی همراه چه برای حفظ فایل‌ها و داده های موجود در موبایل و چه برای به سرقت نرفتن اطلاعاتی مثل رمز بانکی کاری بسیار منطقی است. Robert Siciliano کارشناس سرقت هویت و مامور حفاظتی نیروی دریایی آمریکا است. او نکات خوبی را در رابطه با امنیت در گوشی همراه متذکر شده است.

نکات امنیت سایبری گوشی‌های موبایل

1. مانورهای فیشینگ روشی هستند که مجرمان سایبری اطلاعات را سرقت می کنند. تحقیقات نشان می دهد که چگونه آنها قربانیان را فریب می دهند: قربانیان حملات سایبری یک ایمیل دریافت می کنند که مهم به نظر می رسد. در داخل پیام یک لینک است که فرستنده می خواهد تا روی آن کلیک کنند. این لینک کاربران را به یک وب سایت جعلی هدایت می کند که آنها را به آشکار سازی اطلاعات حساس خود تشویق می‌کند.
2- فرستنده ممکن است ظاهرا یک بانک یا شخص دارای قدرت باشد. حتی پس از اینکه در مورد فیشینگ اطلاعات به دست آوردید، بهتر است هنوز نسبت به کلیک کردن بر روی یک لینک درون ایمیل محتاط باشید.
3. به پیشنهادات دانلود رایگان مشکوک باشید با کلیک بر روی اینها می توانید یک ویروس کامپیوتری را فعال کنید.
4. به اپلیکیشن‌ها از یک فروشگاه App معتبر اعتماد کنید نه از منابع شخص ثالث.
5. برای دستگاه‌های دیجیتال خود رمز عبور مناسبی انتخاب کنید.
6. تمام دستگاه ها باید یک عملگر پاک کردن (wipe function) داشته باشند. اگر دستگاه از بین رفت یا به سرقت رفت ، تمام داده ها بر روی آن می توانند از راه دور از بین بروند.
7. همه دستگاه ها، به ویژه Android، باید دارای نرم افزار آنتی ویروس باشند.
8. بلافاصله هشدار به روز رسانی خود را فعال کنید، این بهتر از انتخاب یادآوری مجدد است. این به روز رسانی‌ها، حفره های امنیتی را تکه تکه کرده است تا پاتوژن های تهدیدات سایبری در حال رشد نباشند. بنابراین انجام بروز رسانی بیش از هر چیز به منظور حفظ امنیت سایبری است.
9. Wi-Fi عمومی امن نیست اگر چه اتصالات به Wi-Fi عمومی می گویند که آنها امن نیستند، همه کاربران این هشدار را نادیده می گیرند، که کار خطرناکی است. در عوض، استفاده از یک شبکه خصوصی مجازی (VPN) به طور قابل توجهی امنیت سایبری و امکان حفظ اطلاعات را افزایش خواهد داد. سرویس VPN مانند VPN هات اسپات شیلد تمامی رمزهای عبور فضای سایبری را رمزگذاری می کند تا هکرها نتوانند از آنها استفاده کنند.



به دوستان خود بگوئید: