امنیت در گوشی همراه، از نگاه متخصصان فناوری


 بازدید: 3.5k
 تاریخ انتشار: ۲ تیر، ۱۳۹۷، ۱۲:۴۲ ق.ظ
امنیت در گوشی همراه، از نگاه متخصصان فناوری

چند سال قبل امنیت در گوشی همراه آخرین چیزی بود که هر کسی به آن فکر می کرد، الان امنیت در گوشی همراه نیز به اندازه سیستم های خانگی اهمیت پیدا کرده است. در کل هر سیستم عامل و وسیله‌ای که با اقبال عمومی بیشتری روبرو شود بیشتر هم در معرض خطر قرار دارد. طبیعی است، زیرا هکرها و خرابکارها قربانیان بیشتری را خواهند یافت. امنیت در گوشی همراه به باز نشدن اپلیکیشن ها و ریست کردن گوشی محدود نیست، ممکن است یک خرابکار بتواند با نفوذ به گوشی موبایل شما اطلاعات بانکی را سرقت کند یا به فایل‌های شخصی شما دسترسی پیدا کند. بنابراین لزوم اهمیت دادن به امنیت در گوشی همراه بسیار احساس می شود. سایت tccrocks گزارش جالبی پخش کرده است از نظرات 30 متخصص معروف تکنولوژی و آی تی در خصوص امنیت در گوشی همراه:

امنیت در گوشی همراه از نگاه Dusan Petricko

دوسان مدیر حقوقی دیجیتال در LIFARS LLC، یک سازمان اطلاعات بین المللی امنیت سایبری و شرکت دیجیتال قضایی است. او یک دهه تجربه در زمینه امنیت اطلاعات و امنیت شبکه دارد. او می گوید: این آخرین ابزار با آخرین صفحه نمایش و تکنولوژی لمسی نیست که برای مردم جالب است، دسترسی به اطلاعات است که توده ها را جلب می کند. با این وجود، اطلاعات ذخیره شده بر روی آن ابزار ارزش بیشتری نسبت به سخت افزار دارد. برای اینکه دستگاه تلفن همراه خود را به طور 100% محافظت کنید، به جز اینکه از آن استفاده نکنید، هیچ راه حلی وجود ندارد. ولی سه مرحله زیر به افزایش امنیت در دستگاه تلفن همراه کمک می کند:
قفل گوشی موبایل: کد قفل گوشی را چیزی ساده مثل تاریخ تولد نگذارید. معمولا شما از اثر انگشت برای باز کردن قفل استفاده می کنید ولی با تعریف یک کد ورود بسیار راحت تمام اثر حفاظتی حسگر اثر انگشت موبایل را نابود می کنید!
رمزگذاری قسمت ذخیره ها (Encrypt the storage): این کار را حتما انجام دهید تا اگر گوشی به سرقت رفت کسی به اطلاعات شما دسترسی پیدا نکند.
پشتیبان گیری: برخی دستگاه های جدید قابلیت پشتیبان گیری از موبایل بر سرویس های ابری را دارند به این شکل شما در هر شرایطی هم اطلاعات و فایل های موبایل را از دست نمی دهید.
در سایر مقالات به امنیت در گوشی همراه از دیدگاه سایر متخصصان نیز خواهیم پرداخت.



به دوستان خود بگوئید: