ویروس پاک کننده USB


 بازدید: 3.3k
 تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد، ۱۳۹۷، ۱۰:۵۳ ق.ظ
ویروس پاک کننده USB

اهمیت دادن به آلوده نشدن فلش ها و USB یکی از مهمترین تمهدیدات لازم برای حفظ امنیت سایبری است. چرا که فلش ها به راحتی بین سیستم‌های مختلف جابجا می شوند و بنابراین در صورت آلوده بودن به راحتی می توانند به شیوع آلودگی کمک کنند. در صورتی که کامپیوترها از آنتی ویروس های ویندوز معتبر استفاده کنند تا حد زیادی می توان جلوی چنین حملاتی را گرفت. حتی می توان فلش را با سایت های آنلاین چک کننده ویروس، ویروس یابی کرد.

W32.XFileUSB، جدیدترین ویروس پاک کننده فلش

در یکی از تازه‌ترین نمونه های آلودگی USB، شرکت Bkav در 5 ژوئن هشدار داد که تا 1.2 میلیون کامپیوتر در ویتنام ممکن است آلوده به یک ویروس مخرب به نام W32.XFileUSB شده باشند که می تواند تمام داده ها را در درایو USB کاربران پاک کند.
به گفته Bkav، ویروس می تواند یک آیکون درایو جعلی یا یک میانبر جعلی برای حمله به فایل ها در درایوهای USB ایجاد کند. هنگامی که یک کامپیوتر با این ویروس آلوده می شود، و هنگامی که کاربر به دستگاه USB خود متصل می شود، ویروس فایل ها را بر روی USB حذف می کند و فایل های جعلی حاوی نرم افزارهای مخرب را جایگزین می کند. وقتی فلش آلوده به ویروس به یک کامپیوتر دیگر وارد می شود، ویروس همچنان گسترش خواهد یافت.
معاون رئیس Bkav گفت که از بین رفتن داده ها یک نقص امنیتی رایج در ویتنام است. وی افزود: ویروس می تواند نه تنها باعث از دست دادن اطلاعات شود بلکه می تواند کامپیوترها را برای دانلود نرم افزارهای مخرب بیشتر به منظور جاسوسی از رایانه ها یا راه اندازی یک حمله هدفمند کنترل کند. این حمله تا به حال خسارات های مالی زیادی در ویتنام به بار آورده است. تمامی کشورها باید اطلاع رسانی های لازم برای مقابله با تهدیدات سایبری انجام دهند.



به دوستان خود بگوئید: