بهترین آنتی ویروس‌های ویندوز بر اساس یک آزمون عملی


 بازدید: 2.1k
 تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد، ۱۳۹۷، ۴:۰۲ ب.ظ
بهترین آنتی ویروس‌های ویندوز بر اساس یک آزمون عملی
کاربران سیستم‌های PC همواره نیاز به یک برنامه آنتی ویروس ویندوز قوی در مقابل حمله بدافزارها دارند و اما مسلما یکی از چالش‌های پیش رو انتخاب بهترین آنتی ویروس است. معمولا آنتی ویروس‌ها بر اساس ویژگی‌های ادعا شده لیست می شوند ولی سایت tomsguide به بررسی تعدادی از آنتی ویروس‌های ویندوز به صورت عملی پرداخته است. آنها برای ارزیابی، از یک لپ تاپ ایسوس با ویندوز 10، پردازنده 3 هسته ای، 6 گیگابایت رم و یک هارد درایو 500 گیگابایتی که محتوی 36 گیگابایت داده بود استفاده کردند. آنها برای اینکه تخمین بزنند هر برنامه آنتی ویروس تا چه حد بر روی لپ تاپ موثر بوده است از  OpenOffice استفاده کردند. ضمنا زمان گرفتند که اسکن سریع و اسکن کامل هر آنتی ویروس ویندوز چقدر طول می کشد. ضمنا بررسی کردند که هر برنامه تا چه حد راحت استفاده می شود و چه قدر کاربر پسند است. نتایج کار آنها را در ادامه مقاله خواهید دید، این نتایج از بهترین آنتی ویروس شروع شده است:

بهترین آنتی ویروس ویندوز

آنتی ویروس ویندوز Avast : ایوست رقیب خود AVG را در سال گذشته خرید و موتورهای شناسایی بدافزار دو شرکت با پیشرفت قابل توجهی ادغام شدند. Avast Free Antivirus در حال حاضر دارای یک رابط کاربری دوستانه، و ویژگی های اضافی مفید، از جمله مدیریت رمز عبور و اسکنر شبکه است. در حال حاضر برنامه حفاظتی از آنتی ویروس تقریبا کامل است.
آنتی ویروس ویندوز Bitdefender : بیتدفندر میزان تشخیص بدافزار خوبی دارد. ورژن ضد ویروس رایگان این شرکت تمام اصول اولیه را پوشش می دهد و تاثیر بسیار کمی بر عملکرد سیستم دارد. اما رابط کاربری Beta-Bone Free Edition آنتی ویروس Bitdefender می تواند مشکل‌زا باشد زیرا چند گزینه را ارائه می دهد - شما حتی نمی توانید یک اسکن را برنامه ریزی کنید.
همانطور که گفتیم گفتیم سایت tomsguide یک آزمون عملی بررسی عملکرد آنتی ویروس را با استفاده از OpenOffice اجرا کرد و بهترین آنتی ویروس های ویندوز را بر اساس نتیجه این آزمون لیست کرد که ورژن رایگان آنتی ویروس Avast و Bitdefender به ترتیب رتبه اول و دوم را کسب کردند. در ادامه با سایر آنتی ویروس های ویندوز که در این آزمون استفاده شدند آشنا می شویم:

بهترین آنتی ویروس ویندوز:

آنتی ویروس ویندوز AVG: AVG و ایوست اکنون بخشی از یک کمپانی مشابه هستند، و موتور تشخیص بدافزار آنها نزدیک به پیشروان صنعت آنتی ویروس مثل کسپراسکای و بیت دفندر است و در عین حال عملکرد آن بر روی سیستم سبک است. اما نسخه رایگان AVG نسبت به نسخه رایگان Avast ویژگی های کمتری دارد.
آنتی ویروس ویندوز Avira: Avira نسبت به ای وی جی و ایوست ضعیف‌تر به نظر می رسد که در واقع این به دلیل رشد عملکرد این دو آنتی ویروس در سال‌های اخیر است. رابط کاربردی خوبی دارد که امکانات زیادی برای سفارشی سازی دارد. اما بیشتر ویژگی های آن در نسخه پولی قرار داده شده است.
آنتی ویروس ویندوز Panda: امتیازات تشخیص بدافزار پاندا روی ویندوز 10 بهتر از ویندوز 7 است. متاسفانه نتایج مثبت کاذب زیادی را هم نشان می دهد. می دانید که نتایج مثبت کاذب در بحث‌های آنتی ویروس یعنی فایل‌هایی که ویروس تشخیص داده می‌شوند ولی در واقع بی خطر هستند.
آنتی ویروس ویندوز دیفندر: سرعت تشخیص نرم افزارهای مخرب Windows Defender یکبار دیگر بهتر شده است، اما این بدان معنا نیست که شما باید به آن اعتماد کنید. این نرم افزار  بخشی از ویندوز 8.1 و ویندوز 10 است. ویندوز دفندر نیز نتایج مثبت کاذب زیاد نشان می دهد و در مورد مرورگرهای غیرمایکروسافت برای حفاظت از بدافزارهای آنلاین تقریبا هیچ کاری نمی کند.



به دوستان خود بگوئید: