شناسایی ویروس بدون نصب نرم افزار و آنتی ویروس


 بازدید: 3.3k
 تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد، ۱۳۹۷، ۵:۲۱ ب.ظ
شناسایی ویروس بدون نصب نرم افزار و آنتی ویروس

شما در روز سایت های زیادی را باز می کنید و ممکن است برخی از فایل ها را نیز دانلود کنید. چطور از امنیت آنها مطمئن می شوید؟ بسیاری از ما از آنتی ویروس های معتبر ویندوز یا آنتی ویروس های موبایل استفاده می کنیم تا امنیت این وسایل را حفظ کنیم. اما عملکرد یک آنتی ویروس هم هیچ وقت کاملا بدون خطا نیست و به قولی دابل چک کردن هیچ وقت ضرر ندارد. سایت Virustotal.com سایت جالبی برای چک کردن وجود ویروس و بدافزار است. با استفاده از آن بدون نصب نرم افزار آنتی ویروس ها را شناسایی کنید.

استفاده از Virustotal.com

وارد این سایت شوید و فایل مورد نظر را آپلود کنید، می تواند تا 128 مگابایت حجم داشته باشد. منتظر شوید تا آنالیز انجام شود و سپس نتایج را از بیش از 50 اسکن کننده ویروس چک کنید!
موتورهای اسکن کننده متصل به این سایت، شامل بیت دفندر، کسپراسکای، مک کافی، Avast، Malwarebytes و بسیاری نام های دیگر است. مسلما شما هیچ وقت نمی توانید روی یک سیستم کامپیوتری همه آنها را داشته باشید، ولی این سایت شناسایی کننده ویروس به شما کمک می کند از تمام آنتی ویروس‌های عالم برای چک کردن یک فایل مشکوک استفاده کنید.
شما می توانید روی این سایت انواع فایل ها مثل پی دی اف، فیلم و تصویر و ... را بررسی کنید. گاهی وقتی یک فایل اجرایی آپلود می شود ممکن است پیغام دهد که قبلا بررسی شده است و موردی ندارد.
اگر به صفحه ای از یک وب سایت مشکوک هستید، می توانید URL آن را به سایت Virustotal.com دهید تا مطمئن شوید این سایت آلوده است یا خیر. ویروس توتال ممکن است برخی از صفحاتی را که برخی آنتی ویروس ها امن شناسایی می کنند، حاوی بدافزار معرفی کند. بهر حال این سایت از اسکنرهای آنتی ویروسی زیادی استفاده می کند و بهتر است نتایج آن را جدی گرفت.



به دوستان خود بگوئید: