چگونه پخش خودبخودی ویدئو و آهنگ را در مرورگر کروم متوقف کنیم؟


 بازدید: 4.1k
 تاریخ انتشار: ۱ خرداد، ۱۳۹۷، ۱:۱۹ ق.ظ
چگونه پخش خودبخودی ویدئو و آهنگ را در مرورگر کروم متوقف کنیم؟

حتما برای شما هم پیش آمده است که گاهی وقتی مرورگر خود را باز می کنید و وارد سایتی می شوید، بطور خودبخود یک آهنگ پخش شود یا یک فایل ویدئویی لود شده و پخش گردد. اگر شما در جمع حضور دارید، و قصد ندارید از سیستم یا موبایل شما صدایی بلند شود، این اتفاق ممکن است آزاردهنده باشد و اگر در مکان هایی مثل سرکار حاضر هستید حتی باعث آبروریزی شده و وب گردی شما را لو می‌دهد! از همه بدتر اینکه مسلما حجم و هزینه مصرف اینترنت شما را بالا می‌برد. بنابراین در این مطلب به شما یاد خواهیم داد چگونه پخش خودبخودی را در مرورگر کروم غیرفعال کنید.

مراحل متوقف کردن پخش خودبخودی ویدئو در کروم

آخرین بروزرسانی مرورگر گوگل کروم (Chrome 66) پخش رسانه را بر روی شبکه اینترنت به صورت خودبخود بی‌صدا کرده است، اما برای متوقف شدن کامل پخش ویدئو باید چه کرد؟ خوشبختانه این فرآیند ساده است و در اینجا با آن آشنا خواهید شد. ضمنا فرقی ندارد از مرورگر دسکتاپ استفاده می‌کنید یا موبایل.
•کروم را باز کنید.
•عبارت chrome://flags/#autoplay-policy را در نوار آدرس وارد کرده و کلید اینتر را بزنید.
•روی منوی پنجره‌ای که در کنار گزینه سیاست پخش خودبخود (Autoplay Policy) قرار دارد و به صورت پیش فرض باید نشان داده شود، کلیک کنید.
•گزینه 'Document user activation is required' را انتخاب کنید.
•سپس دکه 'Relaunch Now' را در انتهای صفحه کلیک کنید.

متوقف کردن پخش خودبخودی آهنگ و صدا در کروم

برای بی‌صدا کردن هر رسانه‌ای بر روی مرورگر کروم دو راه در پیش دارید.
•اول اینکه روی سربرگ یک سایت خاص راست کلیک کنید و گزینه مربوط به mute را تیک بزنید که البته این کار باید برای هر سایتی به صورت جداگانه انجام شود.
•دومین و بهترین راه این است که ورژن 66 مرورگر کروم را نصب کنید چون به صورت پیش فرض صداها را پخش نمی‌کند.



به دوستان خود بگوئید: