چگونه یک وب‌ سایت متخلف را گزارش دهیم


 بازدید: 8.6k
 تاریخ انتشار: ۲۹ اردیبهشت، ۱۳۹۷، ۱۱:۳۵ ب.ظ
چگونه یک وب‌ سایت متخلف را گزارش دهیم

اینترنت یکی از بهترین اختراعات بشری است، دسترسی به منبعی بی پایان از اطلاعات هرگز به این سادگی نبوده است. متاسفانه مشکلاتی هم در ارتباط با اینترنت وجود دارد. شاید شما هم بارها به صفحاتی برخورد کرده باشید که برای بچه ها مناسب نیست، قوانین کپی رایت را رعایت نکرده اند یا به هر دلیل دیگری دوست داشته باشید تخلف آنها را گزارش کنید. چطور باید چنین کاری انجام داد؟

چگونه یک وب سایت را به گوگل گزارش کنم؟

وقتی شما کلمه یا عبارتی را در گوگل سرچ می‌کنید با نتایجی مواجه می شوید و می بینید که برخی سایت‌های پیدا شده در بالای لیست جستجو هستند. این سایت‌ها اصولا باید برای آن کلمات کلیدی و برای بالا بردن رتبه سایت خود تلاش زیادی کرده‌ باشند تا در بالای لیست جستجو دیده شوند. ولی گاهی برخی سایت‌ها با دور زدن قوانین و استفاده از ترفندهای ناصحیح گوگل را دور می‌زنند. مثلا با کلمات کلیدی خاصی بالا می آیند ولی اصلا در آن زمینه خدماتی ارائه نمی‌دهند و مطلب خاصی ندارند. یا از آن بدتر، ادعای انجام دادن پولی برخی خدمات اجتماعی و یا فروش برخی محصولات را دارند و چون بالای لیست جستجو آمده‌اند مردم به آنها اعتماد می‌کنند ولی در واقع جعلی و غیر قانونی هستند و با ارائه مرتب لغات تبلیغی خاصی توانسته اند مثل یک تبلیغ معتبر دیده شوند. در این موارد گوگل مشتاق است لیست سایت‌هایی را که قوانینش را دور زده‌اند بشنود.
بنابراین اگر چنین سایت‌هایی را می شناسید عبارت Feedback on AdWords ads را در گوگل جستجو کنید به یکی از صفحات مربوط به سایت  https://support.google.com هدایت خواهید شد. فرم مربوط را پر کنید و بهترین گزینه مربوط به شکایت خود را انتخاب کنید. تعداد زیادی از گزینه‌ها برای توصیف مشکل به صورت جزئی ارائه خواهد شد. مناسب‌ترین آنها را انتخاب کنید و سپس فرم را ارسال کنید (یعنی روی دکمه Submit کلیک کنید).



به دوستان خود بگوئید: