افزایش سرعت اجرای سیستم عامل ویندوز


 بازدید: 3.7k
 تاریخ انتشار: ۲۷ اردیبهشت، ۱۳۹۷، ۵:۱۶ ب.ظ
افزایش سرعت اجرای سیستم عامل ویندوز

در این مقاله با روش‌های آشنا خواهید شد تا با پاکسازی سیستم کامپیوتری خود سرعت اجرا و قدرت پاسخگویی آن را بالا ببرید. هر چند اولین کاری که باید بکنید این است که سیستم خود را چک کنید و نرم افزارها و فایل‌هایی را که از آنها استفاده نمی کنید حذف نمایید.

تمیز کردن هارد دیسک

رفتی به مدت عمر لب تاپ شما ندارد، همواره داده‌های زیاد هارد دیسک‌ها را پر می کنند و این مسئله سرعت اجرای سیستم را پایین می آورد. زیرا سیستم باید برای دسترسی و پیدا کردن فایل‌ها و برنامه‌ها سخت‌تر کار کند. اگر هارد درایوها تقریبا پر باشند، ویندوز فضای کافی برای اجرا نخواهد داشت. شما باید همیشه چندین گیگابایت خالی داشته باشید (بطور ایده‌آل بین 10 تا 20 گیگابایت). نرم افزارهایی مثل Easy Duplicate Finder به شما کمک می‌کنند تا فایل‌های تکراری روی سیستم خود را بیابید و نسخه‌های اضافی را پاک کنید.
سپس می‌توانید از نرم افزارهای درون سازی شده پاکسازی ویندوز استفاده کنید. در ویندوز 10 فقط کافی است در قسمت جستجوی منوی استارت عبارت Disk Clean-up را تایپ کنید. در ویندوز 7 به مسیر Start, All Programs, Accessories, بروید و سپس System Tools و بعد Disk Cleanup را انتخاب کنید.


وقتی جستجو تمام شد، اگر مطمئن نیستید فایل‌ها باید حذف شوند یا نه، روی قسمت View files کلیک کنید. اگر می‌خواهید آن فایل را نگه دارید براحتی تیک کنار آن را بردارید.
حذف برنامه‌های اضافی
برنامه هایی را که از آنها اصلا استفاده نمی کنید حذف کنید. این تقریبا غیر ممکن است که همه آثار و ردپاهای یک برنامه را حذف کنید. برای این کار بهتر است نرم افزاری مثل Revo Uninstaller را دانلود کنید. در محیط کاربری روو روی آیکن یک برنامه برای حذف کلیک کنید. Revo Uninstaller تمام فایل‌های باقی مانده از آن برنامه را اسکن کرده و آن را بطور کامل حذف می‌کند.
یکی از دیگر راه‌‌های مناسب افزایش سرعت دیفرگ کردن است که در مقاله دیگری به آن پرداخته خواهد شد.



به دوستان خود بگوئید: