نحوه دیفرگ کردن و بالا بردن سرعت در ویندوز 7، 8 و 10


 بازدید: 10.3k
 تاریخ انتشار: ۶ آبان، ۱۴۰۱، ۳:۰۵ ب.ظ
نحوه دیفرگ کردن و بالا بردن سرعت در ویندوز 7، 8 و 10

دیفرگ کردن درایوها یکی از موثرترین روش ها برای بالا بردن سرعت سیستم عامل است. در این مقاله با نحوه دیفرگ کردن و اینکه در چه شرایطی نباید این کار را انجام داد آشنا می‌شویم.

Defrag کردن هارد دیسک

یک روش خوب برای پاکسازی سیستم کامپیوتری دیفرگ کردن است، دیفرگ کردن فایل‌ها را فشرده‌تر می‌کند و این باعث می شود سیستم شما به صورت موثرتری به داده‌ها دسترسی پیدا کند و به این شکل سرعت کامپیوتر یا لب تاپ شما را افزایش می دهد. ایده در واقع بر این اساس است که وقتی داده‌ها بر روی دیسک چرخان هارد دیسک شما ذخیره می‌شوند، به صورت بسته های اطلاعاتی کوچک در فضاهایی رندم در کل فضای دیسک پخش می‌شوند و این خواندن آنها را وقت‌گیر می‌کند. با دیفرگ کردن یا  فشرده کردن داده‌ها، سیستم عامل گپ‌های اضافی بین پاکت‌های اطلاعاتی را حذف می‌کند و آنها را به سمت وسط دیسک حرکت می‌دهد. این رفتار دسترسی به هارد دیسک را سریع می‌کند و سرعت سیستم عامل را بالا می‌برد.

در صورتی که لایسنس نود 32 تهیه نکرده اید.ازطریق سایت اقدام به خرید نمایید.

هشدار:

تنها استثناء این است که اگر رایانه شما SSD داشته باشد. ناپیوستگی در SSD معنی ندارد زیرا تکنولوژی کاملا متفاوتی دارد، پس این کار را نکنید!
برای دیفرگ کردن درایو در ویندوز 7، روی دکمه Start کلیک کنید. همه برنامه ها را انتخاب کنید، سپس Accessories را انتخاب کنید. System Tools را کلیک کنید و سپس Disk Defragmenter را انتخاب کنید.
در ویندوز 8 و ویندوز 10 ، رایانه، لپ تاپ یا تبلت شما به طور پیش فرض هر هفته خودش را دیفرگ می‌کند، به لطف یک وظیفه برنامه‌ریزی شده برای آنها به نام بهینه سازی درایوها. بنابراین اگر هیچ تنظیماتی را تغییر نداده اید، نیازی به defrag کردن نیست. اما اگر مطمئن نیستید و می‌خواهید وضعیت را بررسی کنید یا دستی این کار را انجام دهید، قسمت جستجو را باز کنید و Defragment را تایپ کنید. یکی از نتایج ظاهر شده عبارت 'Defragment and optimise your drives' خواهد بود آن را تایپ کنید.



به دوستان خود بگوئید: