مزایا و معایب استفاده از سرویس‌های ابر برای پشتیبان گیری


 بازدید: 2.6k
 تاریخ انتشار: ۲۰ اردیبهشت، ۱۳۹۷، ۲:۳۰ ب.ظ
مزایا و معایب استفاده از سرویس‌های ابر برای پشتیبان گیری

    استفاده از سرویس‌های ابر یکی از جدیدترین راه‌های پشتیبان گیری از اطلاعات موجود در سیستم ها اعم از لب تاپ و موبایل است. Dropbox، OneDrive، Google Drive، pCloud و بسیاری دیگر از سرویس های ذخیره سازی ابر باعث می شوند که پشتیبان گیری از فایل ها بسیار آسان باشد و ذخیره سازی رایگان در هنگام ثبت نام مزیت مهم این سرویس‌ها است.

استفاده از سرویس ابری برای گرفتن فایل پشتیبان منطقی است؟

جایگزینی برای تهیه نسخه پشتیبان محلی، پشتیبان گیری آنلاین است و مثل هر چیز دیگری، این رویکرد نیز جوانب مثبت و منفی زیادی دارد. مزیت عمده این است که آسان است. شما مجبور نیستید تصمیم بگیرید که چه نوع رسانه ای استفاده کنید و نگران منسوخ شدن رسانه ها هم نباشید. شما همچنین می توانید اطمینان حاصل کنید که داده های شما از آتش سوزی و سیل ایمن هستند به علت اینکه اطلاعات شما در چندین مکان ذخیره می شوند.
روی دیگر سکه این است که سرویس دهندگان شما ممکن است ورشکست شوند، هیچ تضمینی وجود ندارد که حتی کسب و کارهای بزرگ سرپا باقی بمانند. همچنین مساله امنیت اطلاعات شما هم هست چرا که ممکن است در حین انتقال با اینترنت ممکن است در سرورهای شخص دیگری نیز ذخیره شود. پس بررسی کنید آیا شرکت استاندارد ISO 27001 را دارد یا خیر. این استانداردی بین المللی برای امنیت داده‌ها است که نه تنها نداشتن پتانسیل فقدان داده‌ها را بررسی می‌کند، بلکه برای نداشتن دسترسی غیرمجاز هم بکار می‌رود.
خبر خوب این است که شرکت های معتبر از رمزنگاری استفاده می کنند، بنابراین چشمی نمی تواند فایل های شما را هنگام ترک کامپیوتر ببیند. به این ترتیب، ریسکی به دلیل اینکه داده‌ها در اینترنت پخش می شود وجود ندارد و حتی کارکنان شرکت پشتیبان گیری قادر به خواندن فایل های شما نخواهند بود؛ زیرا آن اطلاعات بدون کلید رمز که فقط دست شما است، کاملا غیرقابل قبول هستند.
نقص دیگر مسئله سرعت اینترنت و پهنای باند است، سرعت آپلود کردن فایل‌های حجیم بسیار پایین است. شاید بتوانید فایل‌های خود را تکه تکه آپلود کنید.
به هر حال با تمام مزایا و معایب موجود پشتیبان گیری مسئله مهمی است و زمان گذاشتن برای آن بهتر از دست دادن اطلاعات به صدها دلیل احتمالی است.



به دوستان خود بگوئید: