ویژگی‌های بهترین نرم‌افزارهای پشتیبان گیری


 بازدید: 2.5k
 تاریخ انتشار: ۱۸ اردیبهشت، ۱۳۹۷، ۱۱:۴۴ ب.ظ
ویژگی‌های بهترین نرم‌افزارهای پشتیبان گیری

یکی از روش‌های پشتیبان گیری از اطلاعات ویندوز این است که با استفاده از نرم افزاری بطور مرتب داده‌های کامپیوتری را روی یک درایو خارجی ذخیره کنیم.

ابزار File History

اول از همه اینکه خود ویندوز 10 یک ویژگی پشتیبان گیری درون سازی شده دارد که File History نامیده می‌شود. شما می توانید این قابلیت را از مسیر Settings>Update & Security>Backup بیابید. این قابلیت ویندوز 10 منجر می‌شود که شما بک آپ‌های منظمی را از سیستم خود روی یک درایو اکسترنال تهیه کنید. این بخش یک سری تنظیمات پیش‌ فرض پشتیبان گیری دارد، مثلا هر تغییراتی را به فایل‌های شما هر یک ساعت یک بار اعمال می‌کند. اگر دوست دارید می‌توانید بازه‌های زمانی آن را تغییر دهید.

ابزار Windows Backup and Restore

ویندوز 7 نیز یک ابزار پشتیبان گیری درون سازی شده دارد: Windows Backup and Restore. با تایپ کلمه 'backup' در جعبه جستجوی منوی استارت به راحتی می‌توانید این ابزار را پیدا کنید.

نرم افزارهای پشتیبان گیری درون سازی نشده

نرم افزار پشتیبان خوب باید بتواند پشتیبان گیری را برنامه ریزی کند تا به صورت خودکار در فواصل منظم انجام شود. این کار در صورتی مفید است که از یک درایو خارجی استفاده کنید که به کامپیوتر متصل شده است. فقط به یاد داشته باشید که اگر دیسک به کامپیوتر شما متصل نیست، پشتیبان گیری خراب خواهد شد.
اگر برای پشتیبان گیری از دیسک نوری می خواهید استفاده کنید، استفاده از نرم افزارهای پشتیبان گیری قادر به برنامه‌ریزی فایده‌ای ندارد. وقتی از چندین دیسک استفاده می‌کنید نرم افزار خودش فایل‌ها را تکه تکه می‌کند بنابراین از ظرفیت کامل هر دیسک استفاده خواهد شد.
برای کاهش زمان پشتیبان گیری، تمام نرم افزارها این قابلیت را دارند که فقط فایل‌های تغییر کرده نسبت به زمان قبلی پشتیبان گیری را کپی کنند.
برخی از برنامه های کاربردی قادر به پشتیبان گیری از فایل های قفل شده هستند یعنی فایل‌هایی که در هنگام پشتیبان گیری در حال کار با آنها هستید. با این حال، چیز دیگری که باید به دنبال آن باشید قابلیت پشتیبان گیری از فایل ها و تنظیمات بغیر از پوشه های اسناد، عکس ها، موسیقی و ویدیو، است مانند مخاطبین، ایمیل ها، بوک مارک های مرورگر وب و حتی فایل های بازی ذخیره شده.
به هر حال درست است پشتیبان گیری وقت گیر است و به دیسک‌های ذخیره با حجم بالا احتیاج دارد ولی اگر اطلاعات خود را از دست بدهید زمان و پول بیشتری را هدر خواهید داد.



به دوستان خود بگوئید: