نحوه حذف نرم افزار جاسوسی از سیستم شخصی یا لب تاپ


 بازدید: 3k
 تاریخ انتشار: ۱۸ اردیبهشت، ۱۳۹۷، ۱۱:۴۳ ب.ظ
نحوه حذف نرم افزار جاسوسی از سیستم شخصی یا لب تاپ

حریم خصوصی ما در معرض حمله از مکان های مختلفی قرار دارد. یکی از نگرانی های اولیه در مورد نرم افزارهای جاسوسی است که اقدامات ما را بر روی رایانه خود تماشا می کنند و سپس آنها را به یک منبع ناشناخته گزارش می دهند. این مقاله در مورد حذف چنین نرم افزارهایی است.

جاسوس افزار چیست؟

ما در دوره به نوعی مرگ حریم خصوصی زندگی می‌کنیم. چیزهای زیادی در مورد هر فردی در شبکه‌های مجازی به اشتراک گذاشته می‌شود و گاهی این نوع اطلاعات برای برخی آنالیزها و فروش بیشتر در دسترس افراد مختلف قرار می‌گیرند. مثل نمونه اخیر آن در مورد پرجمعیت ترین فضای مجازی. گسترش باج افزارها و گرفتن پول در ازای برداشت و یا عدم برداشت اطلاعات نیز به صنعت غیرقانونی رو به گسترشی تبدیل شده است. حالا یک فاکتور نرم افزاری هم برای چنین حمله‌هایی درست شده است: نرم افزارهای جاسوسی یا  spyware.
نرم افزار جاسوسی اشکال زیادی دارد به طور کلی، این نرم افزاری است که توسط مجرمان سایبری برای نفوذ به رایانه ها و لپ تاپ های ما استفاده می شود، برای پیدا کردن داده ها و انتقال آنها به باندها به منظور استفاده به صورت ابزار مجرمانه، و یا به فروش رساندن آنها. شما می توانید در هنگام نصب یک نرم افزار، بازدید از وب سایت های مبهم و یا کلیک بر روی لینک های ایمیل های ناخواسته، نرم افزارهای جاسوسی را دریافت کنید. شما وقتی می فهمید نرم افزار جاسوسی را نصب کرده‌اید که سرعت سیستم کاهش می‌یابد یا فعالیت شبکه وقتی که نباید اتفاق می‌افتد.

استفاده از نرم افزارهای ضد جاسوس افزارها

اکثر تهدیداتی که شما با آن روبرو می شوید، به عنوان بدافزار شناخته می شوند. این یک اصطلاح عمومی برای انواع نرم افزارهای مخرب است. شما باید در حال حاضر نرم افزار امنیتی خود را بر روی دستگاه خود اجرا کنید، این در کنار فایروال شما اولین خط دفاع شماست و به شما کمک می کند تا از ابتلا شدن به بدافزار جلوگیری کنید. اگر مشکوک به وجود نرم افزار جاسوسی بر روی دستگاه هستید و بسته امنیتی شما آن را بر نمی گرداند، به تلاش بیشتری نیاز است.
اول یک اسکن با هر آنتی ویروسی که بر روی سیستم دارید انجام دهید.
سپس Malwarebytes را از وب سایت خودش دانلود کنید. این یک ابزار ضد بدافزار قوی است که نسخه خانگی آن رایگان است. Malwarebytes هر جاسوس افزاری را که روی سیستم شما است پاک می‌کند و کل سیستم میزبان را بررسی می‌کند. بعد از این در باز کردن لینک‌ها و سایت‌های مشکوک احتیاط بیشتری به خرج دهید.



به دوستان خود بگوئید: