آنتی ویروس‌های تدافعی و تهاجمی


 بازدید: 3.4k
 تاریخ انتشار: ۱۲ اردیبهشت، ۱۳۹۷، ۱۱:۱۰ ق.ظ
آنتی ویروس‌های تدافعی و تهاجمی

اینترنت بخش بزرگی از زندگی افراد شده و اهمیت آن هر ساله بیشتر نیز می‌شود. ولی متاسفانه برخی افراد به دنبال سواستفاده از محیط رو به گسترش اینترنت هستند و مرتب از روش‌های جدید حتی هوش مصنوعی نیز برای سواستفاده های خود بهره می‌گیرند. بنابراین اهمیت امنیت سیستم‌های کامپیوتری رو به افزایش است. استفاده از آنتی ویروس‌ها مسلما مهمترین و بهترین راه حفظ امنیت است. بنابراین بیشتر آشنا شدن با انواع آنتی ویروس‌ها و اصطلاحات آنتی ویروسی به ما کمک می‌کند از کامپیوتر و موبایل خود به شکل ایمن‌تری استفاده کنیم.

آنتی ویروس تدافعی (defensive)

یکی از مهمترین اجرا امنیت سیستم شما استفاده از نرم‌افزارهای آنتی ویروس است. هر کاربری باید حداقل یک آنتی ویروس روی کامپیوتر، لب تاپ و گوشی خود نصب داشته باشد. استفاده از آنتی ویروس اولین خط دفاعی شما در برابر بدافزارهایی است که سعی می‌کنند به سیستم شما نفوذ کنند.
بدافزار می‌تواند شروع به انجام کارهای متفاوتی کند، هر چیزی از قفل کردن کامپیوتر شما به قصد تلاش برای دریافت باج تا استفاده از منابع روی سیستم کامپیوتری شما برای فروش به دیگران، لو دادن اطلاعات شخصی افزاد و یا حتی خراب کاری‌های بدون دلیل و هدف مشخص. بیشتر آنتی ویروس‌های تولید شده و شناخته شده تدافعی و محافظتی محسوب می‌شوند.

آنتی ویروس تهاجمی (offensive)

در حالی که همان طور که در بالا ذکر شد داشتن یک آنتی ویروس تدافعی اجباری است، اگر از سیستمی استفاده می‌کنید که به طور مرتب با اینترنت سر وکار دارید، داشتن آنتی ویروس تهاجمی نیز توصیه می‌شود. آنتی ویروس Malwarebytes یک آنتی ویروس تهاجمی رایگان است که به صورت سریع سیستم شما را اسکن می‌کند و با هر تهدیدی که پیدا کند مقابله می‌کند. Malwarebytes یکی از بهترین پلت فرم‌های ضد کرم شناخته شده است که به صورت مرتب بروزرسانی می‌شود تا به کاربران خود این اطمینان را بدهد که همیشه از کامپیوتر آنها حفاظت می‌کند.



به دوستان خود بگوئید: