باید و نبایدهای رفتار با گوشی یا ساعت هوشمند خیس


 بازدید: 2.9k
 تاریخ انتشار: ۹ اردیبهشت، ۱۳۹۷، ۱۰:۱۸ ب.ظ
باید و نبایدهای رفتار با گوشی یا ساعت هوشمند خیس

گوشی‌ها، ساعت های هوشمند و قدم شمارهای زیادی در بازار هستند که همگی ادعای ضد آب بودن دارند ولی بیشتر آنها به معنی واقعی کلمه ضدآب نیستند. در این مقاله با روش های صحیح خشک کردن یک گوشی یا ساعت هوشمند آشنا شوید.


چه کارهایی را برای خشک کردن گوشی هوشمند مرطوب می‌توان انجام داد؟
1.اگر گوشی یا وسیله هوشمند شما در آب افتاد سعی نکنید از آن استفاده کنید، آن را از آب درآورید و سریع خاموش کنید.
2.سیم کارت، کارت حافظه و .. را درآورید و با دستمال خشک کنید. لرزش کوچکی به گوشی بدهید تا آب از منافذ آن خارج شود.
3.اغلب گوشی های هوشمند، ساعت‌ها و ردیاب‌ها این امکان را ندارند که به فضای داخلی آنها دسترسی داشته باشید مگر از طریق برداشتن صفحه اسکرین. این کار را انجام ندهید چون گارانتی باطل می شود بعلاوه این امکان وجود دارد که گوشی بشکند.
4.اگر یک صفحه در پشت گوشی وجود داشته باشد که بتوان با باز کردن آن به فضای داخلی دسترسی پیدا کرد می توان چک کرد آب داخل آن رفته است یا خیر.
5.اگر فنجان بزرگی از برنج را در یک کاسه سوپ خوری پر آب بریزید بعد از مدتی می بینید که همه آب را به خود جذب کرده است، این به این دلیل است که برنج در مکیدن آب فوق العاده است. پس گوشی یا ساعت هوشمند خود را در ظرف برنج قرار دهید طوری که کاملا آن را بپوشاند. فراموش نکنید که این کار را باید به مدت 24 ساعت انجام دهید. روز بعد امیدوارانه سعی کنید دستگاه را روشن کنید اگر کار نکرد یک روز دیگر آن را در ظرف برنج قرار دهید و اگر باز هم کار نکرد متاسفانه دستگاه شما مشکل جدی پیدا کرده است.
6.بجای برنج از سیلیکا ژل هم می توان استفاده کرد.
7.اگر مکان خاص گرمی در خانه دارید گوشی را یک یا سه روز در آنجا رها کنید تا رطوبت ناخواسته را جذب کند. دقت کنید کلمه کلیدی در اینجا گرم است نه داغ!
چه کارهایی را در مورد گوشی هوشمند مرطوب نباید انجام داد؟
1.دستگاه آسیب دیده با آب را داخل خشک کن نگذارید، حتی اگر آن را با کاوری پوشانده باشید.
2.گوشی خیس را روی رادیاتور نگذارید.
3.گوشی را با سشوار خشک نکنید.
4.گوشی خیس را در فریزر نگذارید.




به دوستان خود بگوئید: