حملات روز صفر (Zero day) به چه معنا است؟


 بازدید: 2.9k
 تاریخ انتشار: ۵ اردیبهشت، ۱۳۹۷، ۲:۴۴ ب.ظ
حملات روز صفر (Zero day) به چه معنا است؟

کامپیوتر یا لپ تاپ ویندوز شما به ویروس ها، تروجان ها و بدافزارها آسیب پذیر است. فراموش نکنید در سال 2017، چندین حمله بزرگ ransomware (باج افزارها) حتی به سازمان های بزرگ از جمله NHS آسیب زده است، پس شما نیز بی نیاز از نصب یک نرم افزار امنیتی نیستید. نرم افزار آنتی ویروس ابتدا بدافزارها را تشخیص می دهد و سپس برنامه های مخرب یا نرم افزارهای مخرب را که اغلب به عنوان "ویروس ها" شناخته می شوند، مانع، نابود و یا حذف می کند.

آنتی ویروس یک راه حل کامل برای مشکل نرم افزارهای مخرب ارائه نمی دهد، اما اولین گام ضروری برای حفاظت از رایانه یا لپ تاپ شما است. برای کمک به جلوگیری آلودگی کامپیوتر به ویروس ها شما باید آنتی ویروس را نصب کنید، و سپس به طور منظم نرم افزار آنتی ویروس خود را به روز کنید.

مشکل دنیای اطلاعات در حال حاضر فقط ویروس ها نیستند و نصب آنتی ویروس فقط از نظر اجرای درست سیستم اهمیت ندارد بلکه امروز سرقت اطلاعات و باج گرفتن از طریق بدافزارها نیز به دغدغه مهمی تبدیل شده است. آنتی ویروسی که قابلیت مقابله با "حملات روز صفر" را داشته باشد احتمالا می تواند شما را از این گونه خطرات در امان نگه دارد. ولی حملات روز صفر به چه معنی است؟

حملات روز صفر (Zero day)

بدافزارها امروزه بسیار سریع‌تر از گذشته تکامل می یابند. اما خوشبختانه آخرین نسل های آنتی ویروس نیز به تجهیزات مدرنی مجهز شده‌اند. گرچه بالاترین دغدغه این است که بدافزاری را که روی سیستم شما اجرا می شود در همان وهله اول بلاک کرد ولی هیچ نرم افزار امنیتی وجود ندارد که 100% موثر عمل کند.
موثرترین نرم افزارهای امنیتی و آنتی ویروس باید بتوانند حملات روز صفر را تشخیص دهند، یعنی بدافزارهایی را تشخیص بدهند که بسیار جدیدتر از آن هستند که تا بحال آنالیز شده باشند و از خود ردی بجا گذاشته باشند.
سرعت آنالیز نیز فاکتور بسیار مهمی دیگری است که سطح امنیت نرم افزار را مشخص می کند. عنصر ابری نیز در سرعت پردازش کاربردهای امنیتی اهمیت بیشتر و بیشتری پیدا می کند. بنابراین آنچه در برخی محصولات حفاظت نسل بعد " next gen" نام گرفته است از آنالیز رفتاری و حتی هوش مصنوعی استفاده می کنند.




به دوستان خود بگوئید: