آیا آنتی ویروس Windows Defender برای ویندوز 10 کافی است؟


 بازدید: 6.3k
 تاریخ انتشار: ۳۰ فروردین، ۱۳۹۷، ۱:۱۷ ب.ظ
آیا آنتی ویروس  Windows Defender برای ویندوز 10 کافی است؟

Windows 10 مانند Windows 7 شما را مجبور نمی کند تا یک آنتی ویروس را نصب کنید. از ویندوز 8 به بعد ویندوزها حاوی یک آنتی ویروس درون سازی شده به نام Windows Defender هستند.

آیا ویندوز دفندر بهترین راه برای حفاظت از سیستم شما است؟ یا اصلا کافی است؟

ویندوز دفندر درون ویندوز 10 اجرا می شود و فایل ها را بصورت اتوماتیک اسکن می کند و یک واسط کاربری فراهم می کند تا شما بتوانید اسکن عمیق‌تری را نیز اجرا کنید. بهترین ویژگی این است که سرعت سیستم را پایین نمی آورد چیزی که در مورد سایر آنتی ویروس ها نمی توان گفت.

وقتی Windows Defender تازه عرضه شده بود عملکرد خوبی از خود نشان نداد ولی اکنون می توان گفت ویژگی های حفاظتی خوبی را فراهم کرده است. بنابراین در یک جواب کوتاه: بله Windows Defender به اندازه کافی خوب است، بخصوص اگر در کنار آن یک نرم افزار ضد بدافزار خوب هم نصب کنید. زیرا آنتی ویروس به تنهایی برای خطراتی که در حین وب گردی سیستم شما را تهدید می کند کافی نیست.


آیا Windows Defender بهترین آنتی ویروس است؟

Windows Defender خوب است ولی بالاترین رتبه را در بین آنتی ویروس ها ندارد. در آخرین بررسی های بعمل آمده AV-TEST و Avira آنتی ویروس هایی بودند که رتبه بالایی را کسب کردند. بعلاوه باید دقت شود امنیت چیزی فراتر از امتیازات حفاظتی خام است. سایر برنامه های آنتی ویروس نیز ممکن است عملکرد خوبی داشته باشند ولی چیزی که رتبه آنها را پایین می آورد این است که برخی اوقات چیزهایی را که ویروس نیستند نیز بعنوان ویروس تشخیص می دهند. مثل افزونه های برخی مرورگرها که سطح امنیت پایینی دارند، پاک کننده های رجیستری غیرمعمولی و نرم افزارهای ناامن و ... .
البته ویندوز 10 شامل عامل حفاظتی دیگری نیز هست که در ویندوز 8 هم تعبیه شده بود به نام the SmartScreen filter که شما را از دانلود و اجرای بدافزارها ایمن نگه می‌دارد. خود مرورگر کروم و فایرفاکس نیز دارای Google’s Safe Browsing هستند که بسیاری از دانلودهای بدافزار را بلاک می کند.
آنتی ویروس ها بسیار مهم هستند ولی امروزه باید از یک ضد بدافزار خوب هم استفاده کنید تا مرورگر وب و پلاگین های شما را که بیشتر در معرض خطر حمله کنندگان هستند حفظ کند. این گونه محافظت کننده‌ها که از میان آنها می توان به برنامه Malwarebytes اشاره کرد، سیستم را از pup ها و سایر برنامه های ناخواسته نیز حفاظت می کنند. 



به دوستان خود بگوئید: