تولید شارژر بی سیم از راه دور به واقعیت پیوست


 بازدید: 2.5k
 تاریخ انتشار: ۳۰ فروردین، ۱۳۹۷، ۱:۰۶ ب.ظ
تولید شارژر بی سیم از راه دور به واقعیت پیوست

عمر نگهداری شارژ باتری گوشی‌ها و سایر وسایل دیجیتال از دغدغه های خریداران و استفاده کنندگان است. دستگاه های شارژ بدون سیم ایده ای است که شرکت های مهمی دنبال دستیابی به آن هستند. چرا که استفاده از وسیله ای برای شارژ کردن که نیازی به سیم ندارد و از دور هم می توان شارژ کرد، جذاب و راحت به نظر می‌رسد. در حال حاضر، پدهای شارژ بدون سیم وجود دارند ولی باید وسیله را مستقیما روی آنها قرار دهید.

ایده ها و محدودیت های ساخت شارژر از راه دور

هدف جذابی است که این فناوری بتواند بگونه ای ساخته شود که مثل wifi بتوان از آن استفاده کرد. یعنی وقتی مردم در یک رستوران یا محیط عمومی قرار دارند، بجای صف بستن برای پریز برق، به صورت بیسیم به منبع برق وصل شوند. هدف دیگر این است که این وسایل قادر به شارژ چند دستگاه به صورت همزمان باشند. ایده ای که در ابتدا ارائه شد بر این اساس است که وسیله امواج الکترومغناطیس با فرکانس کمی را ساطع کند که انرژی برق را با خود حمل می کنند. البته محدودیت این است که این امواج از دیوارها یا آب عبور نمی کنند، بنابراین حتی اگر دستگاهی اختراع شود که قادر به شارژ کردن گوشی از فاصله چند متری باشد، وقتی کاربر به اتاق دیگری برود یا فردی بین گوشی و شارژر قرار بگیرد، اتصال قطع می شود. بنابراین این امواج برای شارژ دستگاه ها از فاصله واقعا دور گزینه مناسبی نیستند. بسیاری از دستگاه هایی که در این زمینه اختراع شدند، نرخ انتقال شارژ پایین تری نسبت به شارژرهای باسیم دارند.

شرکت موفق سازنده شارژر از راه دور

یکی از شرکت های مهمی که به این عرصه وارد شد TechNovator بود. ولی حالا بزرگترین رقیب تک نواتار یعنی شرکت آمریکایی Energous وارد میدان شده است. این شرکت اخیرا دستگاهی را با نام سیستم شارژ بدون سیم 'power-at-a-distance' یعنی همان شارژ از راه دور عرضه کرده است که موفق به اخذ تاییدیه از کمیسیون ارتباطات فدرال آمریکا (FCC) شده است. این دستگاه در واقع فرستنده ای است که برق را به فرکانس های رادیویی تبدیل می کند، سپس انرژی را به دستگاه های مجاور با گیرنده متناظر انتقال می دهد. روش کار این سیستم شارژ کننده با روش القایی رزونانس متفاوت است. این فرستنده WattUp  نامیده می شود.

WattUp می تواند چندین دستگاه را به طور همزمان شارژ کند و بر روی رنج وسیعی از دستگاه ها، از تلفن ها و تبلت ها گرفته تا صفحه کلید ها و هنزفری ها کار کند، تا زمانی که آنها با فرستنده سازگار باشند. علاوه بر این، پیکربندی WattUp مانند WiFi طراحی شده است یعنی به عنوان مثال فرض کنید بتوانید گوشی سامسونگ خود را با فرستنده اپل شارژ کنید. پیش بینی می شود با وجود این فناوری شرکت Energous آینده درخشانی داشته باشد



به دوستان خود بگوئید: