هکرهایی که انسان نیستند


 بازدید: 2.8k
 تاریخ انتشار: ۲۴ فروردین، ۱۳۹۷، ۱۲:۳۷ ق.ظ
هکرهایی که انسان نیستند
امروزه امنیت سایبری چه در سطح ملی و چه در سطح شخصی در هر کشوری به مساله ای حساس تبدیل شده است. کشورها سالانه میلیون دلار را صرف مقابله با تهدیدات سایبری یا استفاده از روش های پیشگیرانه برای حفظ امنیت سایبری می کنند.
هوش مصنوعی ابزار جذاب عصر دیجیتال است که بعنوان روشی برای تامین امنیت سایبری معرفی شد. ولی خودش می تواند به ابزاری برای تهدید و به خطر انداختن امنیت اطلاعاتی اشخاص، سازمان ها و دولت ها نیز تبدیل شود. استفاده از هوش مصنوعی به جای هکرها در سال 2018 بعنوان یکی از تهدیدات سایبری طبقه بندی شد. البته هنوز استفاده از هوش مصنوعی بعنوان هکر چندان توسعه پیدا نکرده است و دلیل آن این است که استفاده از این فناوری گران است و هنوز هکرها راه های بسیار راحت تر و کم هزینه تری را برای هک کردن می توانند پیدا کنند. اما درست مثل باکتری هایی که با عرضه آنتی بیوتیک‌های قوی‌تر مقاوم‌تر می شوند، هکرها نیز با افزایش سطح امنیت سایبری راه های هوشمندانه تری را پیدا می کنند. مسلما یکی از این راه‌ها استفاده از هوش مصنوعی است.

پایگاه های خرابکاری هوش مصنوعی

1.به عنوان مثال با استفاده از هوش مصنوعی می توان در زمانی کمتر نقاط ضعف نرم افزارها را شناسایی کرد و از طریق آنها به سیستم های کامپیوتری دسترسی پیدا کرد. با پیشرفت روز افزون دنیای متکی بر کامپیوتر، وجود فناوری که بتواند از هر نقطه ضعفی سواستفاده کند خطرناک به نظر می رسد.
2.همچنین هوش مصنوعی می تواند برای راه اندازی و اجرای باج افزارها و اخاذی از سازمان ها و اشخاص نیز استفاده شود.
3.یکی از وحشتناک ترین توانایی های هوش مصنوعی، توانایی شناسایی رمز عبور است! بخصوص رمز عبورهای ساده توسط این تکنولوژی براحتی قابل دستیابی هستند. پس روزی که استفاده از هوش مصنوعی وسعت بیشتری پیدا کند اطلاعات بانکی و شخصی افراد در امان نخواهد بود. بخصوص که رمزهای عبور بانکی فقط از اعداد تشکیل شده است و طبیعتا چندان پیچیدگی ‌ای ندارد.
4.اگر فردی بتواند با هوش مصنوعی وارد سیستم ارگان های مهم سازمانی و دولتی شود، به خراب کاری‌های بزرگی می تواند دست بزند. به عنوان مثال برق منطقه‌ای را قطع کند و یا در زمینه کار فرودگاه اختلال بوجود آورد.
5.بدست آوردن اطلاعات شخصی افراد و جعل هویت، از دیگر جرایم سایبری است که تا بحال توسط هوش مصنوعی انجام شده است.
6.با کمک هوش مصنوعی می توان در زمان کوتاه‌تری اطلاعات و داده‌ها را جمع‌ آوری و پردازش کرد. خطر هوش مصنوعی برای دولت ها و حکومت ها نیز مهم است چرا که با استفاده از این فناوری و تحلیل داده ها، نظر سنجی ها، هشتک ها، لایک ها و بسیاری دیگر از اطلاعات موجود در فضاهای مجازی بهتر می توان جامعه ای را تحلیل کرد و نقاط ضعف و حساسیت‌زای آن را شناسایی نمود.




به دوستان خود بگوئید: