دلایل استفاده از آنتی ویروس چیست؟


 بازدید: 531
 تاریخ انتشار: ۹ تیر، ۱۴۰۱، ۱:۰۵ ب.ظ
دلایل استفاده از آنتی ویروس چیست؟

چرا باید در سیستم ویندوز خود یک آنتی ویروس داشته باشیم؟

شاید سوال شما به عنوان کسی که یکی از کاربران ویندوز باشید این باشد چه لزومی دارد من آنتی ویروس روی سیستم خودم نصب کنم؟
به طور خلاصه نصب آنتی ویروس به دلایل زیر حتما نیاز می باشد.
امنیت اطلاعات و داده های
مانع از ورود ترجان ها ، بد افزار ها و ویروس ها و …
جلوگیری از ورود هکر ها و نفوذ آن ها به اطالاعت شخصی
جلوگیری از ورود صدمه های جبران نا پذیر نظیر آسیب رساندن به هارد و سایر سخت افزار ها

دلایل استفاده از آنتی ویروس چیست؟

همانطور که در جامعه  مشاهده می کنید اکثر کاربران کامپیوتر های شخصی از سیستم عامل ویندوز استفاده می کنند و به همین دلیل ویروس نویسان بیشترین ویروس ها را برای سیستم عامل ویندوز می نویسند.
نیاز آنتی ویروس برای افراد تازه وارد!
برخی از کاربران ویندوز دانش کمی از کامپیوتر دارند با هر پیغامی در مرورگرشان یا در صفحه ویندوز شان ظاهر می شود به سادگی بدون اینکه مطلب را بخوانند ان پیغام را قبول می کنند و یا حتی فایل مخرب را بدون اینکه بدانند نقشه و هدف آن فایل برای نصب چیست آن را نصب می کنند! و با قبول کردن  اجازه دسترسی به سیستم شما توسط افرادی که این ویروس را نوشته اند را به سیستم خود خواهند داد و در نتیجه این ویروس ممکن است چندان مخرب نباشد و گاهی آنقدر مخرب است و می تواند خسارات جبران ناپذیری به اطلاعات شخصی شما وارد کند
اکثر ویروس ها به دلیل اهمیت بالایی که کاربر به فایل های شخصی خود قائل است حمله می کنند.
اما آنتی ویروس فقط برای افراد مبتی نیاز نیست بلکه افراد حرفه ای تر نیز به آنتی ویروس نیاز دارند
نیاز آنتی ویروس برای افراد حرفه ای!
شاید برای افزاد حرفه ای تر این تصور به وجود آید و با خود بگویند ما که دانش کافی و اطلاعات کافی در مورد خطرات احتمالی ویروس ها با خبر هستیم و می توانیم جلو این خطر را بگیرید.
در نگاه اول میتوان تقریبا با این سخن موافق بود اما اگر به عمق این قضیه بنگریم میبینیم همانطور که کاربر حرفه ای وجود دارد ویروس نویس های جهان نیز روز به روز باهوش تر و حرفه ای تر می شوند
شاید شما حدس بزنید این فایل ویروس است اما ممکن است حتی یک فایل بدون اجازه شما در سیستم تان از طریق ایمیل یا مرورگر نفوذ کند و یا حتی ممکن است شما به یک فایلی که واقعا ویروس نیست اجازه نصب دهید اما آن فایل آن چیزی نباشد که شما میخواهید نصب کنید و بعد نصب متوجه این موضوع می شود و در آن زمان کار از کار گذشته و سیستم شما دچار ویروس یا حتی در موارد حاد تر ویروس  باچگیر باشد و تمامی فایل های شما را به ازای مبلغ پرداختی  فایل شما از حالت تخریب خارج نشود!
به طور خلاصه اگر آنتی ویروس نصب نباشد این موارد باید رعایت شود!
عدم وصل کردن هر گونه فلش مموری تا قبل از اسکن
عدم ورود به سایت هایی که قبلا وارد آن نشده اید
عدم باز کردن هر گونه ایمیل مشکوک
عدم وارد کردن CD های مشکوک در درایور
باز نکردن فایل های اجرایی وقتی از صحت سلامت آن با خبر نیستید
نصب هر گونه نرم افزار هایی ناشناخته
و….
بگذارید اینگونه به شما بگوییم اگر آنتی ویروس روی سیستم شما نصب نباشد شما نباید هیچ یک از ورودی ها مانند CD ها ، فلش مموری ها ، هارد های اکسترنال و حتی فایل های مشکوک داخل وب سایت ها را جرا کنید.زیرا اگر این ورودی ها از قبل اسکن نشده باشند ممکن است داخل خود ورودی ها فایل های ویروس ، تروجان ، بدافزار، باجگیر و… وجود داشته باشند.ویا حتی یک بد افزار جاسوسی برای هک پسورد ها و کارت های بانکی روی سیستم شما اجرا شوند و به راحتی  به تمامی پسورد ها پس از وارد کردن توسط خود شما در کیبورد برای هکر ها به نمایش در بیاید.
اگر شما تمامی موارد بالا را رعایت کنید نیاز به آنتی ویروس ندارید!
یکی دیگر از عوامل نصب نکردن آنتی وروس، کندی سیستم می باشد
به نظر ما تا حدودی می توان قبول کرد که برخی آنتی ویروس ها از منابع زیادی استفاده می کنند ولی در دنیای امروز با گسترش منابع زیادی که برای سیستم ها نظیر رم و سی پی یو در نظر گرفته می شود این موارد دیگر به چشم نخواهد آمد! اما با این حال نرم افزار های سبک تر و در عین حال قوی برای امنیت شما نظیر محصولات ESET  وجود دارد که شما می توانید برای خرید لایسنس نود 32 از سایت ما اقدام کنید. علاوه بر محصولات ایست نرم افزار های سبک دیگری مانند بیت دفندر نیز پیشنهاد ما به کاربران میباشد.


به دوستان خود بگوئید: