ویروس باجگیر طریقه از بین بردن آن چگونه است؟


 بازدید: 612
 تاریخ انتشار: ۹ تیر، ۱۴۰۱، ۱:۰۱ ب.ظ
ویروس باجگیر طریقه از بین بردن آن چگونه است؟

ویروس باجگیر یا ransomware به وروسی گفته می شود که با نفوذ از طریق ورودی ها و یا اینترنت وارد سیستم قربانی شده و با ردیابی اطلاعات فایل ها آن را رمزنگاری کرده و سپس با باز شدن پنجره ای در صفحه کامپیوتر قربانی از وی درخواست مبلغی می کند که معمولا با ارز های دیجیتال نظیر بیت کوین قابل پرداخت می باشد تا هیچ ردی از خود بر جای نگذارند و اگر قربانی مبلغ را پرداخت نکند ممکن است از وی در روز های آینده مبلغ بیشتری را درخواست کند.

از معروف ترین ویروس های باجگیر میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

ویروس باجگیر encrypted

ویروس باجگیر WannaCry

ویروس باجگیر Bad Rabbit

در ایران معروف ترین ویروس باجگیر، ویروس encrypted می باشد

این ویروس به نرم افزار ها و یا فایل های ویندوزی شما حمله نمی کند زیرا این فایل ها برای شما چندان مهم نیست و در نهایت با تعویض ویندوز این ویروس از بین میرود. بلکه این ویروس مستقیم به فایل های مورد نیاز شما نظیر فایل های متنی فایل های pdf فایل های عکس و… حمله می کند دلیل آن هم مشخص می باشد همانطور که از اسم این ویروس مشخص است به دلیل اینکه این نوع فایل ها بسیار برای کاربران مهم است حاضرند هرچه قدر که می توانند پرداخت کنند تا بتوانند مجدد فایل های رمز نگاری شده توسط این ویروس را بدست آورند.

نحوه عملکرد ویروس encrypted

این ویروس پس از نفوذ از طریق اینترنت یا ورودی های دیگر به جستجوی فایل هایی میگردد که بیشترین استفاده در طول روز می کنید و با رمز نگاری های متفاوت که معولا از نوع RAS می باشد فایل شما را برای مثال با فرمت Jpg است را به یک فایل با پسوند txt ایجاد می کند و حجم فایل نیز هیچ تغییری نکرده و به همان اندازه خواهد بود اما دیگر قایل شما قابلیت اجرا ندارد و نمی توانید آن را مانند قبل باز کنید همچنین این ویروس تمامی فضا پارتیشن های مختلف هارد تان را درگیر می کند و هر جا پسوندی با پسوند مورد علاقه باجگیر وجود داشته باشد را تخریب کرده و دیگر قابل اجرا نخواهد بود. در ادامه پس از تخریب فایل های مورد نیاز شما یک پیغام برای شما گذاشته می شود که به ازای این مبلغ فایل شما بازیابی خواهد شد و یا شما را وارد یک لینکی در مرورگر می کند و در آنجا از شما طلب مبلغی به ازای باز گردانی فایل تان خواهد کرد.

ویروس باجگیر طریقه از بین بردن آن چگونه است؟

برای حذف ویروس باجگیر راه های زیادی وجود دارد اما بهتر است شما همیشه  کار به ویروسی شدن سیستم شما شود از قبل پیشگیری کرده و یک آنتی ویروس برای سیستم خود انتخاب کنید
ما در این مقاله پیشنهاد می کنیم برای ویروس باجگیر نرم افزار ایست اینترنت سکیوریتی را نصب کنید این نرم افزار علاوه بر اینکه یک آنتی ویروس قوی در عین حال نرم افزار مقرون به صرفه چه از نظر منابع اشغال شده در سیستم و چه از نظر هزینه میباشد. برای خرید لایسنس ESET Internet Security می توانید از صفحه اصلی سایت ما اقدام به خرید کنید.
در هر صورت اگر نمی خواهید هزینه ای بابت انتی ویروس پرداخت کنید راه حل واقعی این است که پس از آلوده شدن ویندوز شما به ویروس ویندوزتان را اگر نسخه 10 می باشد Reset Factory یا تنظیمات کارخانه برگردانید و یا اگر ویندوز های پایین تری دارید در نهایت ویندوز را تعویض کنید.
این ویروس در حقیقت تمامی هارد شما را درگیر می کند اما خودش فقط در درایوی وجود دارد که ویندوز در آن نصب شده باشد و معمولا ویندوز ها در درایو C قرار دارند و پس از تعویض ویندوز مشکل حل خواهد شد.
اما پس از تعویض یا ریست کردن ویندوز دقت کنید قبل از اجرا هر برنامه یا فایلی از هارد حتما یک آنتی ویروس نظیر نرم افزار نود 32 یا اینترنت سیکوریتی نصب کنید و اگر نمی خواهید برای خرید لایسنس نود 32 هزینه کنید نرم افزار را به صورت رایگان و یک ماهه فعال کنید و تمامی هارد تان را حتما اسکن کنید تا اگر در جایی از هارد شما این ویروس مخفی باشد بتوانید آن را از بین ببرید و دوباره مجبور به تعویض ویندوز نشوید


به دوستان خود بگوئید: