حل مشکل Modules update failed در نود 32 آموزش تصویری


 بازدید: 1.3k
 تاریخ انتشار: ۹ تیر، ۱۴۰۱، ۱۲:۵۷ ب.ظ
حل مشکل Modules update failed در نود 32 آموزش تصویری

احتمالا برای شما پیش آمده برای خرید لایسنس نود 32 اقدام کرده اید و لایسنس تان نیز فعال شد اما هنگام آپدیت خودکار با خطا Modules update failed مواجه شدید.

در این آموزش به حل این مشکل رایج می پردازیم

راه حل اول

ابتدا مطمئن شوید که آخرین نسخه محصول ESET را نصب دارید.
بسیاری از مشکلاتی که ممکن است با محصول ESET خود تجربه کنید در آخرین نسخه برطرف شده است. ما بسیار توصیه می کنیم که به جدیدترین نسخه خود ارتقا دهید.
برای دانلود آخرین نسخه محصولات ایست به لینک دانلود ESET مراجعه کنید.
برای اینکه مطمئن شوید اتصال شما به اینترنت برقرار است سایت eset.com را باز کنید. اگر این سایت برای شما به صورت کامل باز شد به سراغ مراحل بعدی بروید.
کلید F5 را  از کیبوردتان فشار دهید تا به Advanced setup دسترسی پیدا کنید.
روی Update کلیک کنید ، Basic را باز کنید ، Clear را کلیک کنید و OK را کلیک کنید.

ممکن است دمکه Clear برای شما به جای رنگ آبی، رنگ خاکستری باشد که در این صورت این دکمه برای شما غیرفعال خواهد بود
اگر Clear خاکستری شد (یا غیر فعال است ) ، کامپیوتر خود را دوباره راه اندازی کنید و سپس دوباره سعی کنید آن را به روز کنید پس از راه اندازی مجدد کامپیوتر  مراحل بالا را مجدد تکرار کنید تا به مرحله پایین برسید.
پس از زدن دکمه Clear سیستم را ری استارت کنید
پس از بالا آمدن سیستم عامل پنجره اصلی برنامه  ESET را باز کنید و Update → Check for updates کلیک کنید  در صورت ادامه مشکل ، محصول ESET خود را حذف کرده و مجدد نصب کنید.
دقت کنید این مشکل هرگز از سمت لایسنس یا کد فعال ساز نیست بله می تواند مشکل از کیفیت اینترنت، نرم افزار های قدیمی ESET و… باشد.

راه حل دوم
رفع خطا Server not found – File not found on server – product update failed

این خطا معمولا زمانی که اینترنت شما به سرور های ESET وصل نمی شود به وجود خواهد آمد. در صورتی که با خطا  Server not found مواجه شدید ابتدا سایت eset.com را باز کنید. اگر این سایت برای شما باز شد در مرحله بعد در بخش search تسک بار ویندوزتان عبارت CMD را تایپ کنید و سپس پنجره CMD که یک پنجره کاملا مشکی است را باز کنید. و مطابق تصویر زیر عبارت زیر را تایپ کرده و دکمه Enter کی بور را فشار دهید
ping update.eset.com

اگر بجای ping بالا عبارت time out را مشاهده کردید یعنی اینترنت شما به سرور های آپدیت eset وصل نمی شود.

اگر با time out مواجه شدیم چه کنیم؟

اینترنت خود را توسط hotspot موبایل به ایرانسل یا همراه اول تغییر دهید. و مجدد پینگ بگیرید اگر پینگ داشت سیستم خود را ریستارت کرده و مجدد پس از بالا آمدن ویندوزتان به همان ایترنتی وصل شوید که پینگ داشت. و پس از وصل شدن به اینترنت روی check update now کلیک کنید.

اگر باز هم خطا داد چه کنیم؟

اگر باز هم خطا در هنگام آپدیت وجود داشت این احتمال وجود دارد که نسخه ای که قبلا نصب کرده اید کرک شده یا فایل setup آن دستکاری شده است. این مشکل گاهی آنقدر جدی است که ممکن است فایل های رجیستری ویندوز تان را نیز تخریب کند اگر این اتفاق بی افتد  متاسفانه راهی جز تعویض ویندوز نخواهید داشت
اگر به فروشنده ای که قبلا CD یا کرک را به شما فروخته دسترسی دارید به او پیام دهید تا فایل FIX رجیستری ویندوز و برگشت به حالت Defult را به شما بدهد در غیر این صورت:
راه حل سوم پیشنهاد ما است
و اگر باز هم با راه حل سوم مشکل شما حل نشد متاسنانه اگر ویندوز شما پایینتر از 10 است باید اقدام به تعویض ویندوز کنید و اگر ویندوز شما 10 و بالاتر هست پیشنهاد میکنیم ویندوز تا را ریست فکتوری ( بازگشت به حالت کارخانه ) کنید

خطا Update authorization failed. Please check if your license is valid

در صورتی که با خطا Update authorization failed. Please check if your license is valid مواجه شدید به این معنی است که لایسنس شما به اتمام رسیده است

اگر از اعتبار لایسنس خود مطمئن هستید

اگر از لایسس خود اطمینان دارید که هنوز به پایان نرسیده پیشنهاد می کنیم با این حال ما پیشنهاد می کنیم نرم افزار ESET خود را به کمک نرم افزرا Your unistaller pro در حالت super mode پاک کنید و یا دانلود ESET uninstaller نرم افزار را در حالت سیف مود پاک کنید. سپس برای دانلود ESET آخرین نسخه ESET اقدام کنید و مطابق آموزش نصب 32 عمل کنید. مجدد لایسنس خود را وارد کنید. اگر به هر دلیلی باز با این خطا مواجه شدید متاسفانه دلیل آن نصب نسخه غیر اورجینال از روی CD و یا اجرا کرک توسط شما می باشد. شما با این کار متاسفانه مسیر آپدیت سرور های ESET را به سرور های  غیر اورجینال خواسته یا ناخواسته تغییر دادید و سبب آسیب به فایل های رجیستری ویندوزتان شده اید!
اگر به فروشنده ای که قبلا CD یا کرک را به شما فروخته دسترسی دارید به او پیام دهید تا فایل FIX رجیستری ویندوز و برگشت به حالت Defult را به شما بدهد در غیر این صورت:
راه حل سوم پیشنهاد ما است 
و اگر باز هم با راه حل سوم مشکل شما حل نشد متاسنانه اگر ویندوز شما پایینتر از 10 است باید اقدام به تعویض ویندوز کنید و اگر ویندوز شما 10 و بالاتر هست پیشنهاد میکنیم ویندوز تا را ریست فکتوری ( بازگشت به حالت کارخانه ) کنید

راه حل سوم ,آخرین راه حل برای همه مشکلات Modules update failed

برنامه را ازبیخ و بن حذف کنید!
ابتدا باید نرم افزار ESET Unistaller  را در حالت Safe mode به کمک نرم افزاری که توسط ESET منتشر شده اجرا کنید پیشنهاد می شود مطابق راهنما دانلود ESET Unistaller عمل کنید
در مرحله بعدی باید تمام اطلاعاتی که از ESET در ویندوز شما باقی مانده و به ویندوز شما آسیب زده را کامل پاک کنید ( بدلیل نصب نسخه های دست کاری شده این مشکلات به وجود می آید )
پس از حذف نرم افزار به کمک ESET Uninstaller مراحل زیر را جهت پاک کردن تمامی فایل های کرکی که ممکن است در ویندوز وجود داشته باشد را باید پاک کنید.

حذف تمام پوشه های ESET از ویندوز

در ابتدا باید پوشه های مخفی ویندوز را به نمایش بگذارید برای اینکار مراحل زیر را طی کنید
روی this PC در ویندوز 10 به بالا و روی My Computer در ویندوز های قدیمی کلیک کنید.
سپس مطابق تصویر زیر روی Veiwe و در ادامه روی Options کلیک کنید
گزینه را روی Show hidden file, folders, and drivers قرار دهید
تیک Hide Protected operating system files را حتما بردارید با اینکار تمامی پوشه های مخفی ویندوز به نمایش در خواهند آمد. پس انجام آموزش زیر میتوانید این تیک را مجدد فعال کنید.

پاک کردن تمام پوشه های مخفی ESET

وارد مسیر  C:\Program files  شوید و اگر پوشه ای به نام ESET مشاهده کردید آن را کامل پاک کنید
و همچنین وارد مسیر  C:\Users\EsmeSystem\AppData شوید اگر پوشه ESET را مشاهده کردید آن را حذف کنید.
این پوشه کاملا مخفی است
اگر تیک Hide Protected operating system files برداشته نشود فایل و پوشه های مخفی بخش AppData برای شما به نمایش در نخواهد آمد

همچنین برای اینکه مطمئن شوید پوشه ESET در هیچ جای هارد قرار ندارد تمام مسیر های زیر رو بررسی کنید

C:\Program Files

C:\Program Files (x86)

C:\ProgramData

C:\Users\EsmeSystem\AppData\Local

C:\Users\EsmeSystem\AppData\LocalLow

C:\Users\EsmeSystem\AppData\Roaming

    در مرحله بعد باید پوشه ای که در بخش رجیستری ویندوز تان وجود دارد را حذف کنید
    بخش RUN ویندوز تان را با استفاده از دکمه کیبورد Win + R باز کنید یا در بخش استارت ویندوز عبارت Run را بنویسید
    مطابق تصویر زیر عبارت regedit را تایپ کرده و وارد مسیر رجیستری ویندوزتان شوید
    و سپس مسیر زیر را دنبال کنید و پوشه ESET را کامل حذف کنید
    Computer\HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\ESET
    پس از حذف این پوشه سیستم را ری استارت کنید و دیگر از نسخه های فیک ( سی دی یا فایل های متفرقه ) دانلود نکنید و حتما برای دانلود نود 32 از سایت رسمی اقدام کنید.

    مشکل Modules update failed هنوز هم حل نشد!

    معمولا با این آموزش مشکل بسیاری از کاربران ESET حل خواهد شد ( اگر تمام پوشه های ESET و همچنین پوشه ESET در رجیستری ویندوز پاک شود ) اما اگر به هر دلیلی هنوز این مشکل را دارید پیشنهاد می کنیم ویندوز خود ریست فکتوری ( برای ویندوز های 10 به بالا ) و یا تعویض ویندوز ( برای ویندوز های 8.1 به پایین ) اقدام کنید. و هرگز از سایت های متفرقه و یا CD ها و پکیج ها نسخه غیر اورجینال و دستکاری شده را نصب نکنید.


    به دوستان خود بگوئید: