چگونه یک رمز عبور غیر قابل هک شدن و به یاد ماندنی تعیین کنیم


 بازدید: 2.8k
 تاریخ انتشار: ۳۰ تیر، ۱۳۹۷، ۳:۱۵ ب.ظ
چگونه یک رمز عبور غیر قابل هک شدن و به یاد ماندنی تعیین کنیم
روش‌های مشخصی وجود دارد تا برای حفظ امنیت سایبری رمز عبورهای قوی انتخاب کنید تا اطلاعات شخصی و فایل‌های شما در امان باقی بمانند. ما فقط از انتخابی پیچیده از اعداد و حروف حرف نمی زنیم. یک جمله به اندازه کافی طولانی است و ضمنا راحت‌تر در خاطر سپرده می شود. چه نوع جملاتی را به عنوان رمز عبور انتخاب کنیم؟

یک نقل قول دوست داشتنی را انتخاب کنید

می توانید نقل قول یا عبارتی دوست داشتنی از یک فیلم را انتخاب کنید که هرگز از ذهن شما نمی رود. البته دیالوگ‌ها و نقل قول‌ها قابل شناسایی شدن هستند ولی راه‌هایی برای جلوگیری از این اتفاق وجود دارد. مثلا به نوعی یک مصرع و یک نقل قول را با هم ترکیب کنید یا در بین حروف از اعداد و نشانه ها استفاده کنید. مثلا استفاده از عدد انگلیسی 4 بجای FOR یا عدد 5 بجای S یا هر چیز دیگری که در خاطر شما بماند.

از الگو استفاده کنید

برای وارد شدن به صفحه نمایش موبایل یک طرح را با انگشت لمس می کنید، همین کار را با صفحه کلید انجام دهید. یعنی به صفحه کلید نگاه کنید و ببینید چه طرحی راحت تر در ذهن شما می ماند و در عین حال ترکیبی پیچیده از حروف و اعداد است، همان کلیدها را پشت سر هم فشار دهید.

از زبان تخصصی استفاده کنید

یک نقل قول یا شعر این ایراد را دارد که افراد زیادی آن را بلد هستند. شما عبارات و اصطلاحات تخصصی خود را نیز در اختیار دارید که دیگران و به احتمال زیاد هکرها آنها را بلد نیستند. برای حفظ امنیت سایبری خود کلمات و اصطلاحات تخصصی حرفه خود را هم می توانید استفاده کنید، بخصوص در ترکیب با اعداد یا نشانه‌ها.

از کلمات مبهم استفاده کنید

اگر تصمیم گرفتید از کلمات تخصصی یا شعر و ... استفاده کنید می توانید ترکیب دو کلمه بی ربط را انتخاب کنید. مثلا شناسایی یک کلمه تخصصی مبهم در کنار یک کلمه ادبی سنگین و قدیمی برای هکرها واقعا سخت است و سطح امنیت سایبری را واقعا ارتقا می‌دهد.



به دوستان خود بگوئید: