علائم آلودگی به ویروس و بدافزار


 بازدید: 3.4k
 تاریخ انتشار: ۳۰ تیر، ۱۳۹۷، ۳:۰۶ ب.ظ
علائم آلودگی به ویروس و بدافزار
متاسفانه کامپیوترها به آلودگی به بدافزارها بسیار آسیب پذیر هستند. مهم است قبل از اینکه برای سیستم کامپیوتری شما مشکل خاصی پیش بیاید بتوانید احتمال آلودگی را بررسی کنید. در اینجا برخی نشانه‌های آلودگی به بدافزار عنوان شده است.

نمی توانید از گوگل برای جستجوی چیزی استفاده کنید

یکی از نشانه‌های واضح آلودگی به بدافزار این است که هنگام جستجو در گوگل مرورگر مرتب شما را به صفحاتی کاملا نامرتبط هدایت می‌کند. این مشکل بسیار جدی می شود وقتی که تروجان‌های رسوخ کرده به سیستم شما سعی می‌کنند به جای صفحه اصلی یک بانک، یک صفحه جعلی را برای شما باز کنند. این یکی از شایع‌ترین تهدیدات سایبری است.

رسانه های اجتماعی مطالب جعلی را از طرف شما پست می کنند

پست هایی که خودتان ننوشته اید ممکن است در صفحات رسانه های اجتماعی مانند فیس بوک یا توییتر ظاهر شوند. تروجان هایی که از رسانه های اجتماعی برای انجام کارهای کثیف خود استفاده می کنند، پست های جعلی را تا زمانی که در رایانه شما وجود دارد، تولید خواهند کرد.

پاپ آپ‌ها به طور تصادفی روی ویندوز شما ظاهر می شوند

لینک های مخرب در برخی پاپ آپ هایی که به ظاهر تبلیغاتی به نظر می رسند ظاهر می‌شوند. این لینک‌ها شما را به سایت‌هایی هدایت می کند تا نرم افزارهای مخرب‌تری را نیز روی سیستم شما نصب کنند. از این پنجره‌ها دور بمانید تا نتوانند تهدیدات سایبری خود را پیاده سازی کنند.

پیغام های امنیتی مشکوک دریافت می کنید

فقط آنتی ویروس معتبر را روی کامپیوتر خود نصب کنید. با نصب برخی نرم افزارهای امنیتی مشکوک تهدیدات سایبری اجرایی شده و مرتب پیغام‌های خاصی را دریافت می کنید تا شما را به واکنشی وادارند که امنیت خود را به خطر اندازید، مثل کلیک کردن روی لینکی نامعتبر.
بدبختانه بدافزارها می توانند پنهان شوند و هیچ علائمی از خود نشان ندهند و با سرعتی آهسته ولی روشی مطمئن اطلاعات شما را سرقت کرده و تهدیدات سایبری خود را اجرایی کنند. فراموش نکنید نصب آنتی ویروس معتبر یکی از بهترین راه‌ها برای جلوگیری از این گونه تهدیدات است.



به دوستان خود بگوئید: